- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

هر جا رسانه باشد پویایی، نشاط و نظارت وجود دارد

” عسلویه نیوز” فرماندار عسلویه گفت: هر جا رسانه باشد پویایی، نشاط و نظارت وجود خواهد داشت.نشست فرماندار [1]

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” عبدالله نادری فرماندار باسابقه شهرستان عسلویه در نشست خبری با اصحاب رسانه که بمناسبت هفته خبرنگار برگزار شد با تبریک روز خبرنگار به اصحاب قلم اظهار داشت: هر جا رسانه باشد ، آنجا پویایی ، نشاط و نظارت وجود دارد و رسانه ها همیشه بازوی توانمند برای مدیران هستند.

وی افزود: خبرنگاران شهرستان و جنوب استان به جای خبر صرف با تحلیل در حوزه مسائل اجتماعی ، محیط زیست و به خصوص آموزش و پروش  به ما کمک کنند.

فرماندار عسلویه به عملکرد حوزه آموزش شهرستان عسلویه اشاره و خاطرنشان کرد:عملکرد آموزش و پرورش عسلویه رشد داشته اما جهش و‌توسعه نداشته  که مستلزم آن است نگاه خانواده ها از نگاه سخت افراری به نرم افزاری تغییر پیدا کند  و به جرات میتوان گفت این روزها بهترین خدمت به عسلویه  کمک به بخش آموزش، مدارس و آموزش عالی است.

وی افزود: خوشبختانه امسال در بحث کنکور وضعیت شهرستان بهتر شد و ۱۳ رتبه زیر ده هزار که سه نفر زیر ۲ هزار و یک نفر رتبه ۴۰۰ داشتیم بدست آمد این در حالی است که سال گذشته ۶ نفر زیر ۱۰ هزار داشته ایم.

عبدالله نادری با بیان این مطلب که در اعتبارات تخصیص یافته شهرستان در سالجاری افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است اظهار داشت: در حوزه عمرانی اعتبارات سال ۹۵ جمعاً از منابع مختلف ۳۷ میلیارد تومان بود که ۸۶/۶ درصد تخصیص یافت.

وی افزود: در سالجاری اعتبارات شهرستان ۶۵ میلیارد تومان است که امیدواریم بتوانیم ۹۰ درصد پروژه های عمرانی نیمه تمام را به پایان برسانیم.

نادری با اشاره به مشکلات موجود در حوزه مدیریت آب های شهری و روستایی شهرستان عسلویه اظهار داشت: ۱۴ میلیاردتومان برای آب شهری و روستایی اعتبار تخصیص داده شده که احداث سد در روستای اخند به ارزش ۴ میلیارد، آب روستایی ۵ میلیارد و سهم آب شهری نیز ۵ میلیارد تومان است که امیدواریم شهروندان با رعایت صرفه جویی در مصرف آب و برق ما را در برنامه ریزی های شهرستان یاری نمایند.

فرماندار عسلویه به پروژه های عمرانی در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: از دیگر پروژه های عمرانی احداث و اجرای پل اخند ، ساختمان اورژانس شهری عسلویه و نخل تقی،زمین چمن مصنوعی در چاه مبارک ، موزه مردم شناسی روستای هاله و اجرا طرح های هادی روستاها از دیگر پروژه های شهرستان است که در سالجاری کلنگ زنی خواهد شد.

نادری در رابطه مطالبات مردم در خصوص استقرار ادارات در شهرستان عسلویه اظهار داشت: از ابتدای حضورم در عسلویه ۱۱ اداره مستقر کردیم که امسال بنیاد مسکن و منابع آب در هفته دولت در عسلویه استقرار خواهند یافت وسعی میکنیم از ظرفیت نیروهای انسانی شهرستان عسلویه استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان عسلویه به حوزه سلامت، بهداشت و درمان شهرستان اشاره کرد و افزود: زایشگاه بیمارستان عسلویه که یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان بشمار می رود راه اندازی شد که از زمان راه اندازی تاکنون ۱۰۰ نوزاد در این زایشگاه متولد شده اند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که مرکز تروما بدلیل عدم توافق لازم منجر به اتخاذ تصمیمات جدیدی شد اظهار داشت: در خصوص عدم راه اندازی مرکز تروماسنتر متاسفانه مسئله حقوقی پیش آمد و آنچه را که سازمان منطقه ویژه در نظر داشت با نظر مدیریت درمان همسو نبود که تصمیم بر توسعه بیمارستان فعلی و اجرای فاز ۲ بیمارستان عسلویه صورت گرفت که بیمارستان عسلویه در حوزه جذب نیروی انسانی بومی و فیزیکی توسعه خواهد یافت.

رئیس شورای آموزش شهرستان به کمبود فضاهای آموزشی درعسلویه اشاره کرد وافزود: با توجه به مشکلات موجود در فضاهای آموزشی شهرستان در سالجاری ۵ فضای آموزشی احداث خواهد شد.

وی مصوبه آموزش و پرورش مبنی بر استخدام حق التدریسی در این شهرستان را فرصتی جهت استفاده از ظرفیت نیروهای بومی قلمداد نمود و افزود: معلمان حق التدریسی باید بومی عسلویه باشند و شخصاً در این مورد نظارت خواهم داشت ضمن اینکه با توجه به مشکلاتی که در سنوات گذشته معلمان غیر بومی با آن مواجه بودند با برنامه ریزی های صورت گرفته اولین مجرد سرای عسلویه برای معلمان در شهرعسلویه افتتاح خواهد شد.

عبدالله نادری فرماندار عسلویه در خصوص موارد مطرح شده در خصوص استخدامی فاز ۱۵ و ۱۶ اینگونه پاسخ داد: برای اولین بار در خصوص استخدام فاز ۱۵ و ۱۶ کار بسیار دقیقی انجام شد که پس از ثبت نام ۶۵۰۰ نفر یک فرآیندی طی شد و از کسانی که سابقه کار در این فرآیند پایش شدند و تعداد آنها به کمتر از ۲۰۰۰نفر رسید و برخلاف صحبت های مطرح شده که برخی در حوزه اشتغال آمار اشتباه داده اند تعداد ۱۶ نفر از عسلویه در فاز ۱۵ و ۱۶ قبول شدند که در آینده در خصوص اشتغال مصاحبه تکمیلی خواهم کرد.

نادری توضیحات خود را در خصوص حذف ارزش افزوده ها و تخصیص حق آلایندگی اینگونه بیان داشت: به برخی مسوولان محلی و فعالان اقتصادی شهرستان بارها تاکید کرده ایم که ارزش افزوده های خود را در جهت آسفالت سازی و احداث پارک صرف نکنند و بیشتر به صنایع زیردست و پایین دست کمک کنند چرا که سرمایه‌گذاری در بنگاههای کوچک واقتصاد مقاومتی زمینه  اشتغال جوانان بومی را فراهم می کند اما متاسفانه حرکت جدی در این زمینه شاهد نبودیم و این ارزش افزوده ها بر اساس برنامه ۵ساله پیش بینی شده بود که با تصویب برنامه ششم توسعه جای خود را به حق آلایندگی داده است که بر اساس ضرایب مشخص وتعیین شده بر اساس ضریب آلودگی با مرکز آلودگی محاسبه می شود توزیع خواهد شد.

فرماندار عسلویه با تاکید بر آموزش نیروهای بومی شهرستان در حرفه ها و مشاغل مختلف اظهار داشت: به دنبال آموزش فنی حرفه ای در عسلویه هستیم اما جوانان عسلویه کمتر در این مساله داوطلب هستند جوانان بومی باید آموزش های لازم را فرا گیرند تا بتوانند در شرکت‌ها به راحتی مشغلول به کار شوند و این آمادگی را داریم تا برنامه ریزی های لازم را برای داوطلبین انجام دهیم.

وی با بیان اینکه استخدام ۴۶ نفر در دهیاری بیدخون اصلا توجیه منطقی نداشت اظهار داشت: در فرمانداری عسلویه هم این مقدار نیرو وجود ندارد البته با منطقه ویژه مکاتباتی صورت گرفته است که امیدواریم تعدادی از این نیروها جذب آتش نشانی و مشغول به کار شوند.

فرماندارعسلویه به استفاده از بانوان در بدنه مدیریتی شهرستان اشاره کرد و افزود: در صدد انتخاب یک بانوی بومی برای مدیریت ادارات شهرستان عسلویه هستیم که پس از طی شدن مراحل اداری معرفی خواهد شد.

نادری هرگونه دخالت در انتخاب شهرداران را به شدت نفی کرد و خاطرنشان کرد: هیچ گونه فشاری از سوی مجموعه استانداری و فرمانداری و دیگر نهادهای دولتی برای انتخاب شهرداران بر روی شوراها وارد نمی شود.

فرماندار عسلویه در خصوص برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در شهرستان عسلویه بیان داشت:  رای بالای دکتر روحانی در عسلویه به خاطر عملکرد و اقدامات دولت به خصوص در حوزه سیاست خارجی ، مهار تورم و ایجاد نشاط و امید برای مردم بود که باعث افزایش ۱۰ درصدی آرای دکتر روحانی به نسبت دوره قبل شد.

عبدالله نادری افزود: استاندار بوشهر نگاه ویژه ای به شهرستان عسلویه دارند که این نگاه قابل قدردانی است همچنین از نماینده محترم مجلس سرکار خانم الماسی که یک بانوی دلسوز برای منطقه است و تلاش های صادقانه ای در جهت بهبودی وضعیت این شهرستان دارند تشکر و قدردانی می کنم ضمن اینکه حجت الاسلام هاشمی نژاد امام جمعه محترم عسلویه و‌ ائمه محترم جمعه اهل سنت شهرستان همگام و دلسوز ما هستند.

وی با بیان اینکه رسانه ها مشوق من بوده اند اظهار داشت: از مردم و رسانه های شهرستان جم خاطرات خوبی دارم و آنها همیشه مشوق من بوده اند و امروز در شهرستان عسلویه نیز همین روحیه وجود دارد.
🌐 با عسلویه نیوز بروز باشید
https://t.me/assalouyehnews [2]