- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

۳۰ مرداد ؛ عرضه نخستین سری اوراق مشارکت به ارزش ۵۰۰میلیارد تومان برای توسعه پارس جنوبی

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس ، سری اول اوراق مشارکت ریالی توسعه فازهای میدان گازی مشترک پارس جنوبی به ارزش ۵۰۰میلیارد تومان از ۳۰ مردادماه در شعب منتخب بانک صادرات در سراسر کشور عرضه می گردد.
حسین نصرت زاده ، رییس روابط عمومی با اعلام این خبر افزود: این اوراق که ۳ ساله و با سود علی الحساب ۱۶ درصد می باشند ، در قطعات۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۲۰ میلیون، ۵۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون ریالی منتشر میگردند.
وی یادآور شد : این اوراق با قابلیت بازخرید در هر زمان با سود ۱۵٫۵ درصد ، بی نام و سود آنها روزشمار است که سود اوراق هر سه ماه یکبار پرداخت می شود . همچنین تفاوت سود علی الحساب و قطعی این اوراق ، حداکثر ۵ ماه پس از تاریخ سررسید نهایی ، پرداخت خواهد شد.
رییس روابط عمومی شرکت نفت وگازپارس افزود : باتوجه به اهمیت پروژه های صنعت نفت و گاز ایران اسلامی در پارس جنوبی و نقش راهبردی این میدان در طرح های تامین سوخت پاک گاز طبیعی مورد نیاز مصارف داخلی ، صادرات گاز ، تامین خوراک واحدهای پتروشیمی ، تزریق در میادین نفتی و همچنین سواپ با کشورهای همسایه ، امیدواریم که در سایه استقبال هموطنان عزیز داخل و خارج کشور، در ماه های آینده ، شاهد انتشار بقیه اوراق مشارکت ریالی این طرح که در مجموع سه هزار میلیارد تومان است ، باشیم.
شرکت نفت و گاز پارس مسئولیت توسعه میادین گازی پارس جنوبی ، پارس شمالی ، گلشن و فردوسی و نیز لایه نفتی پارس جنوبی را بر عهده دارد.