- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

از اصفهان تا ونیز و گاف‌های مجری

اختتامیه هفتمین جشنواره مطبوعات اصفهان با حاشیه‌های جالبی از تماس با ونیز و گاف‌های مجری همراه بود.

خبرگزاری فارس: از اصفهان تا ونیز و گاف‌های مجری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در مراسمی از پیش وعده داده شده اختتامیه هفتمین جشنواره مطبوعات و نمایندگی خبرگزاری‌های داخلی استان اصفهان و دومین جشنواره منطقه‌ای به همراه جشن روز خبرنگار توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان در مجموعه فرهنگی، هنری فرشچیان برگزار شد.

مطابق برنامه هر ساله از چند ماه گذشته با اعلام فراخوان بر روی سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و فرستادن فرم‌های آن به تمامی رسانه‌ها و ارسال آثار به این اداره تا پایان مهلت داده شده امیدی دوباره را در دل خبرنگاران شرکت کننده ایجاد می‌کند.

با سپری کردن فراز و فرودهایی که مدیریت این اداره در مدت یک سال گذشته داشت و وعدهایی که مدیرکل جدید برای برگزاری جشن روز خبرنگار و جشنواره مطبوعات به خبرنگاران داده بود، انتظارها و سطح توقعات هم کمی بالا رفته بود تا جشنی که تا به حال به چشم خود ندیده‌اند را شاهد باشند.

مکان برگزاری اختتامیه همان وعده‌گاه همیشگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان در مجتمع فرهنگی و هنری فرشچیان که بسیاری از مراسم‌ها در سالن کوچک آن برگزار می‌شود، با نزدیک شدن به مجتمع فرشچیان به طور کامل متوجه می‌شدی که مراسم در این مکان است به ویژه با بنر بزرگ نمایشگاه چشم سوم ایمنا که هر دو چشم را به سمت خود می‌کشاند و این نشان از حضور پررنگ شهرداری در جشنواره مطبوعات داشت، در بدو ورود با خوش‌آمدگویی و درخواست کارت‌های دعوتی که شاید برای هر رسانه به تعداد نفرات برگزیده‌شان ارسال شده بود مواجه می‌شدی.

از حق نگذریم با برنامه‌ریز‌ی‌ها و تلاش‌هایی که تمام کارکنان این اداره انجام داده بودند، مراسم به نسبت خوبی از نظر نظم و ترتیب و پذیرایی انجام شد و از همه مهم‌تر اینکه عاملی برای دیدار اصحاب رسانه با یکدیگر فراهم شد و اینکه متوجه می‌شوی در استان اصفهان تعداد بسیاری از اصحاب رسانه مشغول به کار هستند که شاید کمتر آنها را در برنامه‌های خبری ببینی.

سر ساعت با پذیرایی در حیاط مجتمع ضیافت آغاز شد و پس از آن با حضور در سالن‌ها و کمی منتظر ماندن ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه برنامه‌ای فشرده با مجری‌گری نوید مستعان که با گاف‌های بسیارش در این برنامه و ارتباط هفت آسمان و هفت بهشت به هفتمین جشنواره مطبوعات و منتظر ماندن تا سحر در این سالن خاکستری رنگ را به مدعوین وعده داد.

پس از بخش کلیپ‌ها و حضور شالویی، گلناری، حاج‌رسولیها، حامدیان، جعفری و تحویل‌پور بالای سن ابتدا به بهانه روز خبرنگار از پیشکسوتان این عرصه مانند نادر مجیدی آهی، عبدالمجید مجیدی‌نژاد که مبلغ ۲ میلیون ریال دریافتی خود را به زلزله‌زدگان اهدا کرد و در ادامه آن از سه نفر از افرادی که در برپایی نمایشگاه عکس چشم سوم ایمنا همکاری داشتند از جمله اصغر آذربایجانی، موسوی، مهدی جانی‌پور قدردانی شد.

در حاشیه این مراسم قدردانی، زمانی که مجری خطاب به مهدی جانی‌پور گفت برای چند لحظه‌ای کار عکاسی را تعطیل کند وی به منظور دریافت لوح تقدیر، جانی‌پور به روی سن آمد و با قرار گرفتن در پشت تریبون و اینکه هیچ‌گاه نه با عکس و نه با هیچ کس دیگری خداحافظی نمی‌کنم، چرا که تا زمانی که این نفس هست و این بچه‌ها(با اشاره به عکاسان جوان) که تمام وقتشان را برای عکاسی می‌گذارند به خود اجازه خداحافظی کردن نمی‌دهم.

پس  از سخنرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد و معاون سیاسی و امنیتی استانداری، کلیپی از برخی گزارش‌ها و خبرهای حمید معصومی نژاد خبرنگار واحد مرکزی خبر در ایتالیا پخش و تماس تلفنی با وی برقرار شد که مجری برنامه پس از سلام گرم از طرف مسئولان اصفهان وی را برای سفر به اصفهان دعوت کرد (شایان توجه است که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان گویا علاقه بسیاری به حمید معصومی نژاد دارد و تاکنون چندین بار نیز در جلسات مختلف خاطرات گوناگونی از وی تعریف کرده است.)

کار زیبایی که ارشاد برای اعلام نفرات برتر انجام داده بود تهیه کلیپی بود که با باز شدن درب صندوقچه‌ای عنوان هر بخش اعلام و نفرات سوم تا اول به ترتیب اعلام می‌شد و به خصوص اینکه برای نفر نخست تصویری از اثر ارسالی هم به نمایش گذاشته می‌شد.

اما نکته بسیار جالب که هر بخش مسابقه در دو بخش سراسری و محلی بود و با اعلام رسانه‌های برتر متوجه می‌شدی که به عنوان مثال در بخش سراسری، رسانه‌های محلی اعلام می‌شوند.

هر چند امسال هم مانند سال‌های گذشته اسامی افراد برگزیده را از چند روز قبل خود رسانه‌ای‌ها از طریق کانال‌های مختلف اطلاع داشتند، اما باز خالی از شور و هیجان نبود به ویژه در میان درخواست‌های مجری برای تشویق و انداختن تکه‌های گاه گدارش به افرادی که می‌شناخت و سوتی‌هایی که در قرائت اسامی و نام رسانه‌ها می‌داد و بد نبود او هم قبل از به روی سن آمدن لیست را یک بار مطالعه می‌کرد.

برخلاف کار مرسومی که در بیشتر جشنواره‌ها که نام داوران قرائت و یا حتی بیانیه‌ای نیز از طرف آنها صادر می‌شد، در این جشنواره خبری نبود، شاید دلیل آن به خاطر ایرادهایی که سال گذشته به اینکه چگونه یکی از داورانی که آلزایمر داشته توانسته کار داوری را انجام دهد، گرفته شده بود.

 

به هر حال مصلحت این بود که رسانه‌های متعلق به شهرداری بتوانند بیشترین آمار برنده‌ها را به خود اختصاص دهند و حتی در بخش سراسری نیز صاحب رتبه شوند که جای سئوال برای همه بود و اینکه مجری نیز با لحنی متفاوت و طرفدارانه نام خبرگزاری ایمنا و روزنامه اصفهان زیبا را بیان می‌کرد و ظاهرا کلید صندوقچه این جشنواره به دست این دوستان بوده است.

اما به نظر برخی از دوستان اگر حداقل معیارهای انتخاب مشخص می‌شد که انتخاب آثار بر اساس چه قانونی و معیاری است تا بدانند برای سال‌های آتی اگر معیار انتخاب تیتر دو خطی با ۱۶ کلمه برای بخش تیتر است بر همین اساس آثار فرستاده شود.

اقدام مثبت و در خور تقدیری که در هفتمین دوره از جشنواره مطبوعات استانی انجام شده بود علاوه بر مبالغ اهدایی و لوح تقدیر به نفرات اول تا سوم به نفرات نخست به جای کاپ‌های فلزی از گلدان‌ها میناکاری شده از صنایع دستی اصیل اصفهانی اهدا شد.