- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

سکوت مسئولان آستان قدس درباره بودجه میلیاردی فیلم یک هنرپیشه جوان

در حالی که خبر اختصاص بودجه یک و نیم میلیاردی آستان قدس رضوی به یک هنرپیشه جوان این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده، این نهاد در مقابل این خبر همچنان سکوت پیشه کرده است.

خبرگزاری فارس: سکوت مسئولان آستان قدس درباره بودجه میلیاردی فیلم یک هنرپیشه جوان

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، روز شنبه ۲۱ مرداد ماه مصاحبه‌ای تحت عنوان در «زلال‌ بی‌انتها» هم مذهب بود، هم پول و هم اتفاقات ویژه  در سایت قانون منتشر شد که در آن با سحر ریحانی بازیگر فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی مصاحبه شده بود.

بنا بر این گزارش،‌ ریحانی در این مصاحبه طی سخنانی اعلام کرده بود بدون اینکه پیشینه‌ای داشته باشد و فقط صرف اینکه مدال المپیاد ریاضی خود را به موزه امام رضا(ع) اهدا کرده است، از سوی آستان قدس رضوی به عنوان تهیه کننده انتخاب شده و بودجه‌ای معادل یک میلیارد و نیم به او اختصاص داده شده تا فیلمی راجع به کلیه وجوهات امام رضا (ع) بسازد.

البته موضوع بودجه یکی از موارد ابهام آمیز این مصاحبه بود و نکات قابل تامل دیگری نیز در این مصاحبه وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

اما آنچه برای خبرگزاری فارس بیش از موارد دیگر جلب توجه کرد، اختصاص بودجه میلیاردی به فردی بود که نه تجربه تهیه‌کنندگی داشته و نه جزو هنرپیشه‌های حرفه‌ای سینما و تلویزیون محسوب می‌شود. آن هم در حالی که بسیاری از به قول معروف حرفه‌ای های این عرصه نیازمند بودجه‌ای بسیار کمتر هستند تا آثار فاخر و حرفه‌ای را درباره امام رضا(ع) بسازند.

برای یافتن پاسخ این پرسش اول از همه به سراغ مصطفی واعظ طبسی رئیس دفتر تولیت آستان قدس رفتیم که از قضا خانم ریحانی از او به عنوان کسی یاد کرده بود که ۹۰ درصد زحمات این پروژه برعهده او بوده است. اما متاسفانه تلاش دو روزه ما برای صحبت با ایشان به عنوان اولین مقام پاسخگو به جایی نرسید و در نهایت دفتر ایشان اعلام کردند که آقای طبسی مصاحبه‌ای با شما ندارند.

گزینه بعدی برای یافتن پاسخمان آقای احمد علوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بود. اما ایشان نیز پس از پاسخگویی به تلفن همراهشان اعلام کردند که در جلسه هستند.

پی‌گیری‌های خبرنگار فارس تا آقای یوسفی مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی هم ادامه داشت، اما متاسفانه هر بار تماس گرفتیم، اعلام شد که ایشان فعلا در دفترشان حضور ندارند.

به گزارش فارس، متن این مصاحبه در حالی منتشر شد که حدود دو روز بعد -۲۲ مردادماه- با انتشار نامه‌ای از سوی سحر ریحانی، برخی موارد مصاحبه تکذیب شد، آن هم در حالی که طی پروسه انتشار و بازتاب مصاحبه، مجموعه آستان قدس رضوی همچنان سکوت پیشه کرده است.

اگر موارد مطروحه در این مصاحبه از سوی آستان قدس رضوی مورد تائید نیست، طبعا سکوت مسئولین آن چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

نکته بعدی تائید موارد فوق است. اگر آستان قدس رضوی موارد مطروحه در مصاحبه سحر ریحانی را می‌پذیرد و این اقدام از نظر مسئولان آن عرف و در چارچوب قوانین این نهاد بوده، پس دوباره سکوت در این باره معنایی ندارد. به هر حال اگر دلیل، برهان و مدارک کافی و قانع‌کننده‌ای در این زمینه وجود دارد، می‌تواند برای کسانی که سوالات بسیاری پس از خواندن این مصاحبه در ذهنشان ایجاد شده، کافی باشد. اگر هم که این مدارک وجود ندارد، باز هم دلیلی بر این سکوت نیست و آستان قدس رضوی باید علاوه بر سوال طرح شده در بالا به سوالات بسیار دیگری پاسخ بدهد.

خبرگزاری فارس در آینده نیز به این موضوع خواهد پرداخت.