اولویت اشتغال در پارس جنوبی با نیروهای بومی است
تاريخ ارسال خبر : 15 آگوست 2014 | ساعت 10:48 | کد خبر: 31790 | sv85 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” مدیر کار و اشتغال پارس جنوبی گفت: اولویت اشتغال در پارس جنوبی با نیروهای بومی است.اشتغال

به گزارش “عسلویه نیوز” یوسف امینی بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک روسای شوراهای اسلامی شهرستان عسلویه با رئیس کار و اشتغال منطقه ویژه و رئیس محترم اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان عسلویه اظهار داشت: به یاری خداوند مهربان و همکاری‌های مداوم شوراها و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان عسلویه نسبت به رفع موانع اشتغال و به‌کار گیری نیروهای بومی شهرستان به ویژه نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاهی اقدام لازم و عاجل به‌عمل می‌آید تا شاهد رفع بیکاری در منطقه و شهرستان باشیم.

وی افزود: منطقه ویژه به محیط پیرامونی توجه خاصی دارد و با تاکید مهندس یوسفی این مهم با شتاب بیشتری تداوم خواهد داشت.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان عسلویه نیز بیان کرد: هماهنگی منطقه ویژه با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از خصوصیات بارز منطقه ویژه است که خروجی آن پیشرفت در به‌کارگیری نیروهای جویای کار و باعث ایجاد اشتغال پایدار برای مردم شریف و جوانان غیور شهرستان است.

محمد رحمانی در ادامه ضمن بیان سیاست‌های کلی این اداره و به ویژه تکریم ارباب رجوع گفت: علاوه بر اینکه باید بسترهای لازم برای جذب نیروهای بیکار در شرکت‌ها و تاسیسات صنعتی موجود و منطقه ویژه به منظور ایجاد اشتغال پایدار فراهم شود باید نسبت به تشکیل شرکت‌های تعاونی با تأیید بر تعاونی‌های دانش بنیان اهتمام ورزیم.

وی یادآور شد: نیاز است در بخش خصوصی طبق اصل ۴۴ قانون اساسی نسبت به مشاغل خانگی، طرح‌های خوداشتغالی و اشتغال‌زایی با توجه به نعمت‌های خدادادی از قبیل دریا، کوه و معدن و کشاورزی و … به افراد جامعه آموزش‌های لازم ارائه شود تا بتوان به اشتغال پایدار دستیابی پیدا کنیم و کار آفرینی را توسعه دهیم. 

رحمانی گفت: برای تحقق بخشیدن به مصوبه ۵۰ درصدی اشتغال و جذب نیروهای بومی، باید نسبت به به‌کارگیری نیروهای بومی در لیست‌های مدیریتی شرکت‌ها از قبیل حراست، پشتیبانی، اداری، منابع انسانی و کارگزینی و …. اقدام کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در صورت عدم وجود نیروهای متخصص و مورد نیاز شرکت‌های مستقر در شهرستان از نقاط و شهرستان‌های استان و در صورت نبود نیروهای مورد نیاز در استان باید از استان‌های مجاور و کشور استفاده کرد و در موارد لزوم طبق قوانین بین‌المللی کار می‌توان آموزش‌های لازم تخصصی به نیروهای ایرانی ارائه شود.

رحمانی با ارائه لیست ۷۰۰ نفری بیکاران جویای کار شهرستان عسلویه اظهار داشت: ان‌شاءالله با تعامل و همدلی بتوان در اسرع وقت نسبت به اشتغال این عزیزان گام‌های مؤثری برداشته شود.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ