- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

کشف جسد خال‌کوبی‌شده شاهزاده

محققان در مناطق کوهستانی روسیه جسد منجمدشده‌ای با قدمت ۲۵۰۰ سال کشف کردند که آثار خال‌کوبی روی بدن آن دیده می‌شود.

خبرگزاری فارس: کشف جسد خال‌کوبی‌شده شاهزاده

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نیوز، باستان‌شناسان اعلام کردند روی بدن این جسد که در ارتفاعات «اوکوک» و در نزدیکی مرز مشترک روسیه و مغولستان کشف شد، خال‌کوبی‌هایی وجود دارد که با وجود گذشت ۲ هزار سال، تقریبا شبیه خال‌کوبی‌های امروزی است.

در بررسی‌های صورت گرفته، خال‌کوبی‌هایی از یک گوزن همراه با منقار یک کرکس و شاخ‌های یک بز روی کتف چپ شاهزاده که در هنگام مرگ ۲۵‌ساله بوده است، پیدا شد. محققان معتقدند خال‌کوبی تصاویر موجودات افسانه‌ای در میان ساکنان منطقه پازیرک رواج داشته و نخستین بار، هرودوت در قرن پنجم پیش از میلاد به آن اشاره کرده است.

سرپرست گروه تحقیق اعلام کرد: روی هر دو بازوی این شاهزاده جوان خال‌کوبی شده است که نشان از سن و منصب اجتماعی او دارد؛ خال‌کوبی‌هایی که به‌نوعی شناسنامه او و دیگر مردمان عصر او بوده است.

هرچند همراه با این جسد، ۶ اسب پالان و افسار زده، زیورآلات برنزی و طلایی و ظرف کوچکی مملو از شاهدانه دفن شده بود، برخی از محققان آن را نه یک شاهزاده بلکه یک شاعر، شفا دهنده و یا یک قدیسه می‌دانند.

در کنار این جسد، اجساد ۲ جنگجو دفن شده بود که به گفته محققان، محفاظان او در دنیای پس از مرگ بوده‌اند.

دریافت اطلاعات کامل‌تر از این اجساد نیازمند بررسی‌های بیشتر است اما باستان‌شناسان معتقدند ساکنان قدیم این سرزمین، این خال‌کوبی‌ها را با هدف شناخته شدن افراد قبیله در دنیای پس از مرگ انجام می‌دادند.