- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ترکیه تروریست‌های سوریه را به دلیل انتشار تصاویر اعدام توبیخ کرد

 

تروریست‌های مسلح در حلب سوریه خبر دادند افسران اطلاعاتی ترکیه بشدت فرماندهان این گروه ها را به دلیل انتشار تصاویر اعدام‌های وحشیانه هواداران نظام سوریه، توبیخ کرده‌اند.

 

خبرگزاری فارس: ترکیه تروریست‌های سوریه را به دلیل انتشار تصاویر اعدام توبیخ کرد

به گزارش فارس، مخالفان دولت سوریه در استان حلب به روزنامه القدس العربی اعلام کردند فرماندهان گروه‌های مسلح وابسته به گروهک ارتش آزاد بشدت توبیخ شدند.

این منابع اعلام کردند که توبیخ کنندگان، افسران اطلاعاتی ترکیه هستند که در پی انتشار تصاویری ویدئویی، فرماندهان گروه‌های مسلح را توبیخ کرده‌اند زیرا در این تصاویر رفتار وحشیانه عناصر ارتش آزاد در شهر حلب با کسانی دیده می‌شود که حامی دولت هستند؛ کسانی که ربوده و طوری شکنجه شده‌اند که با ادعاها و شعارهای آزادی‌خواهانه و مسالمت‌آمیز آنان تناقض دارد.

در روزهای اخیر افراد مسلح در سوریه چندین سوری را به جرم حمایت از نظام به شیوه‌های مختلف و منزجر کننده اعدام کردند کهاعدام با بیش از ۱۰۰ گلوله از فاصله نزدیک و سر بریدن فردی چشم و دست بسته با چاقویی کوچک و به آهستگی [زجرکش] یا پرتاب کردن اجساد حامیان نظام سوریه از ساختمان چند طبقه از جمله این اعدام‌هاست.

این مخالفان به القدس العربی گفتند: افسران ترک که رابط فرماندهان میدانی گروه‌های مسلح ارتش آزاد در حلب هستند بخصوص آنانی که با گروه «لشکر توحید» در ارتباط هستند، اعلام کردند که فرماندهان ارتش آزاد به قدری توبیخ شدند که تهدید شدند اگر نیروهای ارتش آزاد از اقدامات شکنجه‌گرانه و کشتار وحشیانه مردم سوریه که حامی دولت هستند، تصویربرداری کنند و آن را در اینترنت (یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی) منتشر کنند، حمایت لجستیک و تسلیحاتی ترکیه از آنان قطع خواهد شد،

این مخالفان همچنین اعلام کردند که گروهک ارتش آزاد، دولت ترکیه را در مقابل سازمان‌های حقوق‌بشری بشدت به دردسر انداخته است زیرا ترکیه از تروریست‌هایی حمایت می‌کند که جنایت‌های ضدبشری و وحشیانه‌ای علیه مردم بی‌دفاع سوریه انجام می‌دهند که با حقوق اولیه انسانی در تعارض است.

پیش از این نیز، مفتی “محمد العریفی” وهابی سعودی از گروه‌های مسلح ضدسوری خواسته بود مانع انتشار تصاویر حملات خود به نیروهای ارتش و شهروندان سوریه و مخالفان خود شوند.

وی در صفحه خود در شبکه اجتماعی “توییتر” از تروریست‌های سوریه خواست به حملات تروریستی و کشتار و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم سوریه ادامه دهند اما مانع انتشار تصاویر جنایات خود شوند.