- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تشکیل نخستین جلسه شورای ورزش بخش عسلویه

با حضور مسئولین و نمایندگان شرکت های مستقر در عسلویه نخستین جلسه شورای ورزش در محل بخشداری برگزار گردید.

در این جلسه نادری بخشدار عسلویه با اشاره به جایگاه و نقش ورزش در روند سلامتی جامعه خاطرنشان کرد: در راستای برنامه ریزی و بهینه سازی امکانات ورزشی و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت دادن به مقوله ورزش از سوی آحاد جامعه ، شورای ورزش در جهت رشد و توسعه ورزش همگانی تشکیل گردید.

نادری هدف از تشکیل شورای ورزش را غنای فرهنگی و حاکمیت ارزش‌ها در عرصه‌های مختلف ورزش عنوان کرد و افزود: وحدت رویه در سیاست گذاری، هدایت ورزش شهرستان و هماهنگی و تعامل بین ورزشکاران و تامین نیازهای تربیت بدنی از دیگر برنامه های شورای ورزش است که امیدواریم همه مسولین و شرکت های مستقر در منطقه تعامل تنگاتنگی با شورای ورزش بخش عسلویه داشته باشند تا شاهد گسترش ورزش همگانی و توسعه آن در بخش باشیم.

نادری افزود: در حوزه آموزش با تشکیل شورای آموزش و پرورش توانستیم با تعامل و همفکری زیرساخت های آموزشی را آماده نماییم و در این راستا با تشکیل شورای ورزش نیز در گسترش ورزش همگانی در سطح بخش، برگزاری کلاس های آموزشی، پرورش نیروهای بومی در همه بخش های ورزشی و استفاده از مربیان دارای صلاحیت، برگزاری همایش های مختلف ورزش همگانی و ایجاد نشاط عمومی، جذب و بهره گیری از خدمات داوطلبانه مردم و شرکت های مستقر در منطقه، شاهد رشد و توسعه ورزش منطقه باشیم.

وی اضافه نمود: در تمامی رشته های رزمی و انفرادی، همچنین در رشته والیبال بانوان نیز  مسابقات متعدد برگزار گردید که ثمره آن کسب مقامهای مختلف ورزشی در سطح استان و کشور میباشد. که نمونه بارز آن قهرمانی تیم وشوی نوجوانان و کسب مقام دومی والیبال بانوان کشور در سال گذشته است.

نادری در بخشی از سخنان خود با تحسین نمودن بانوان در امر ورزش منطقه تصریح کرد: اعتقاد ما این است که توسعه ورزش در بین بانوان، نه تنها در این بخش بلکه، در کل جامعه اثرات مثبت خواهد داشت و تاثیر آن در ابعاد مختلف غیرقابل انکار است لذا، در همین راستا و بر اساس سیاست‌های شورای ورزش، توجه به ورزش بانوان را یکی از اولویت های کاری خود قرار داده‌ایم.

وی در ادامه کمک به توسعه و گسترش ورزش بخش، کمک به جذب، سازماندهی و انسجام و فراهم سازی زمینه‌های مناسب برای مشارکت جوانان و ورزشکاران در صحنه‌های مختلف ورزشی را از دیگر اهداف شورای ورزش بخش عسلویه عنوان کرد.

نادری تصریح کرد: در سالی که با نام سال جهاد اقتصادی مزین شده، باید تمام دستگاههای اجرایی  و سازمان منطقه ویژه برای تامین سلامت مردم تلاش کنند و امید داریم با عزم ملی که در این خصوص ایجاد خواهد شد شاهد نشاط، سلامت و آمادگی بخش در سایه ورزش همگانی باشیم.

وی با اشاره به لزوم گسترش ورزش همگانی در میان آحاد جامعه افزود: نهادینه شدن ورزش همگانی در جامعه یکی از ضروریات و از مباحث مورد نظر مسوولان ورزش کشور می باشد بر همین اساس با مشخص شدن وزیر ورزش امیدواریم شاهد رشد و توسعه ورزش همگانی در سطح بخش و استان باشیم.

رئیس شورای ورزش عسلویه تصریح کرد: از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و ورزش بودجه مناسبی اختصاص داده شده است که به زودی شاهد توسعه زیرساخت های ورزشی منطقه خواهیم بود.

وی افزود:  اعتبارات تخصیص داده شده در حوزه فرهنگ و ورزش از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به بخش عسلویه و همچنین از محل اعتبارات سفر سوم هیئت دولت به استان بوشهر می باشد که در منطقه صورت خواهد گرفت.

نادری اضافه کرد: از محل سفر رهبر معظم انقلاب به بخش عسلویه، اعتبارات خوبی پیش بینی شده که بخشی از این اعتبارات به ورزش این بخش اختصاص یافته است.

در ادامه رئیس تربیت بدنی عسلویه به ضروریت و اهمیت تشکیل شورای ورزش در منطقه اشاره و تصریح کرد: پس از مشخص شدن وزیر ورزش و جوانان با توجه به اینکه در همه شهرستان ها شاهد تشکیل شورای ورزش بودیم انتظار این می رفت در منطقه عسلویه که سرشار از استعداد و علاقه مندی جوانان به ورزش شورای ورزش تشکیل گردد که خوشبختانه با همت مسئولین این اتفاق رخ داد و همه مسئولین بایستی همگام با سیاست های شورای ورزش در تحقق اهداف آن گام برداریم.

نظاماتی افزود:بزرگترین مشکل منطقه در حال حاضر عدم وجود امکانات ورزشی در سطح بخش می باشد بطوریکه جهت راه اندازی لیگ بدلیل نبود زمین چمن ورزشی با مشکلات عدیده ای مواجه می باشد.

وی اضافه نمود: بدلیل نبود سالن ورزشی ویژه بانوان ورزش بانوان نیز به حالت رکود رفته و امیدواریم مسئولین توجه بیشتری نسبت به این قضیه داشته باشند و با ایجاد زیرساخت های لازم گام مهمی در جهت پیشرفت و توسعه ورزش منطقه برداشته شود.

در پایان این جلسه از تیم ووشوی عسلویه که در مسابقات کشوری مقام سوم تیمی کسب نموده اند با اهداء جوایز و لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.