- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

۴۵ میلیارد ریال برای ساخت ورزشگاه در بوشهر

مدیر کل تربیت بدنی بوشهر گفت: با پیگیری‌های انجام شده امسال ۴۵ میلیارد ریال به ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بوشهر اختصاص یافته است.

رضا جمشیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چند سال از آغاز عملیات اجرایی این ورزشگاه میگذرد اما روند اجرای آن کند و نامطلوب است.
وی ادامه داد: سال گذشته ۱۸ میلیارد ریال برای ادامه روند اجرای این طرح اختصاص یافت که این مبلغ بسیار کم بود.
جمشیدی خاطرنشان کرد: حضور تیم‌های فوتبال استان در لیگ‌های مختلف کشور بیان‌کننده نیاز تسریع در بهره‌برداری از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری را دو چندان می‌کند.
وی افزود: با توجه به نیاز استان به این ورزشگاه ۳۰ میلیارد ریال نیز از اعتبارات استانی به این طرح اختصاص یافت که در صورت تامین این اعتبارات ورزشگاه در نیمه اول سال ۹۲ به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل تربیت بدنی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه مرکز استان یک استخر مناسب ندارد، چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به به این امر اختصاص یافته است ضمن اینکه در سفر سوم هیات دولت به استان بوشهر ساخت چهار استخر در استان تصویب شد.
مدیرکل تربیت بدنی استان بوشهر گفت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبارات یک درصد بند ب قانون بودجه که به منظور رشد و توسعه ورزش استان جذب شده است.
جمشیدی اضافه کرد: از این میزان فقط ۳۰ درصد در اختیار تربیت بدنی قرار میگیرد که به دلیل گستردگی فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف ورزشی این مبلغ پاسخگو نیست.
وی تصریح کرد: در فصل جدید لیگ برتر بانک صادرات با بر عهده گرفتن حمایت مالی تیم فوتبال شاهین و پرداخت ۲۰ میلیارد ریال به منظور بهبود وضعیت این تیم، بار بزرگی از دوش تربیت بدنی برداشته است و اعتبارات یک درصد برای ارتقا دیگر هیئت‌های ورزشی هزینه می‌شود.
جمشیدی اظهار داشت: در دولت‌های نهم و دهم اقدام خوبی در ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در استان شده است و تلاش ما این است که به سمت استعدادیابی در شهرستان‌ها برویم.
وی با بیان اینکه فضای استاندارد برای آموزش ورزشکاران نداریم، اضافه کرد: ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات سال ۸۹ برای خرید قطعه زمینی به منظور ایجاد یک مجموعه ورزشی و آموزشی در شهر بوشهر اختصاص یافته است.
مدیرکل تربیت بدنی استان بوشهر یادآور شد: تربیت بدنی ۱۶ اداره و نمایندگی در سطح استان بوشهر فعال است که با کمبود نیروی کارشناس در این اداره‌ها مواجه هستیم و اکثر نیروهای فعال در اداره‌ها نیروهای آموزش و پرورش هستند که دراین حوزه مامور شده‌اند.