- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

«هری هریسون» نویسنده ضد جنگ درگذشت

«هری هریسون» نویسنده ضد جنگ و آثار علمی-تخیلی در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

خبرگزاری فارس: «هری هریسون» نویسنده ضد جنگ درگذشت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گاردین [1]، هریسون نویسنده ضد‌جنگ آمریکا، با کتاب‌هایی چون «موش ضد زنگ» و «خانه بساز، خانه بساز» به شهرت رسید. وی در سال ۱۹۶۰ اولین اثر خود با عنوان «جهان مرگ» را نوشت و به دنیای نویسندگی وارد شد. هریسون در ادامه آثاری چون «سیاره لعنتی»، «انتقام ملکه ویکتوریا» و … را نوشت.

استقبال از برخی آثار وی موجب شد تا وی دنباله برخی از داستان‌های خود را نیز بنویسد. این نویسنده ژانر علمی-تخیلی در طول دوران نویسندگی خود بیش از ۶۰ کتاب را به رشته تحریر درآورد. همچنین از برخی از آثار وی فیلم‌هایی نیز ساخته شدند.

یکی از مهمترین آثار وی «خانه بساز، خانه بساز» است که اواسط دهه ۶۰ نوشته شد که نقدی بر ساخت و سازهای مهار نشده در نیویورک آمریکا بود. این انتقاد در حالی انجام می‌شد که مردم از کمبود مواد غذایی در ایالت پُر ‌جمعیتی چون نیویورک محروم بودند.

هریسون در سال ۱۹۲۵ در استمفورد آمریکا متولد شد و برای مدتی هم در مکزیک، انگلیس، ایرلند، دانمارک و ایتالیا زندگی کرد. بعد از جنگ جهانی دوم در رشته هنر به مطالعه مشغول شد و همزمان در مجلات علمی تخیلی به کار مشغول شد. وی از دهه ۶۰ به نویسندگی پرداخت و آخرین اثر وی نیز با عنوان «بازگشت موش ضد زنگ» در سال ۲۰۱۰ منتشر شد.