نشست هم اندیشی رسانه های جنوب استان بوشهر
تاريخ ارسال خبر : 17 آگوست 2014 | ساعت 14:47 | کد خبر: 31862 | sv355 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” نشست هم اندیشی رسانه های جنوب استان بوشهر به میزبانی بندرکنکان و درمحل هتل آرامیس برگزار گردید.1

 به گزارش خبرنگار آوای جم؛عباس تبرکی فرماندار شهرستان کنگان در این مراسم با اشاره به سابقه مسئولیتش در شهرستانهای دیر،کنگان،جم و عسلویه به پتانسیل ها این شهرستانها اشاره نمود.

تبرکی گفت این چهار شهرستان حتی بدون گاز و نفت نیز شهرستانهای استراتزیکی در سطح کشور هستند و می بایست از ظرفیت های بالقوه دیگر آنها نیز بهره برد.

وی رسانه ها را چشمان جامعه لقب داد و بر اهمیت این شغل در توسعه تاکید نمود.

در ادامه جلسه نمایندگانی از رسانه های چهار شهرستان حاضر در مراسم به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

توجه به آموزش خبرنگاران،لزوم ایجاد تشکیلات صنفی رسانه ها تداوم اینگونه نشست ها،حمایت از خبرنگاران و برشمردن برخی مشکلات این صنف،از جمله مهمترین مسائل مطرح شده در این نشست بود.

در این برنامه،نمایندگان رسانه های شهرستان جم نیز در سخنان کوتاهی به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

کرامت الله صبوری مدیر سابق سایت چگاسه و فعال رسانه ای در سخنانی،بر لزوم توجه به صنعت گردشگری در همه سطوح از جمله گردشگری طبیعی،باستانی،دریایی و صنعتی تاکید نمود.

وی برنامه ریزی مناسب در زمینه تجارت و حمل و نقل را از الویت های این روزهای شهرستانهای جنوبی استان بوشهر برشمرد.

صبوری در ادامه به لزوم پیگیری طرح آمایش سرزمین اشاره داشت و گفت باید شاخصای ابتدایی همچون سرانه جمعیتی و مساحت برداشته شده و توزیع اعتبارات براساس آمایش سرزمین صورت پذیرد.

این فعال اجتماعی وحدت را رمز موفقیت دانست و ابراز امیدواری کرد این نشست ها ادامه یابد و از سیاسی کاری نیز بپرهیزد.

علی دانشمند مدیر سایت خبری تحلیلی آوای جم نیز در این نشست به بیان دیدگاههای خود پرداخت.

وی با اشاره به سرمایه گذاری مسئولان شهرستانهای جنوبی استان فارس در حوزه دانشگاه،بر اهمیت ایجاد رشته های مرتبط با صنعت بر اساس آگاهی از نیازهای آینده صنایع موجود تاکید نمود و عنوان داشت باید با تربیت نیروی تحصیلکرده در همه سطوح و رشته ها خصوصاً رشته های مرتبط با نفت،بهانه را از نفتی ها برای جذب نیروی متخصص بگیریم.

دانشمند همچنین با اشاره به سایر مشکلات شهرستانهای جنوبی استان بوشهرافزود متاسفانه در سایه نفت،از ادارات دیگر غافل شده ایم و سهم مردم از بودجه سایر وزارتخانه ها را به فراموشی سپرده ایم.

وی با ذکر مثال در خصوص اداراتی همچون پلیس راه و هلال احمر که به مرکزیت کنگان،چهار شهرستان را پوشش می دهند،خواستار عزم جدی و همکاری رسانه ها برای تحقق خواسته های بحق مردم شد.

مدیر آوای جم،رسانه های جنوب استان را به برادری و همکاری دعوت نمود و رمز موفقیت را در یکپارچگی دانست.

درپایان برنامه نیز مختارزاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان از برپایی دوره های آموزشی خبرنگاری در ابانماه خبرداد و خواستار حضور خبرنگاران در این برنامه شد.

گفتنی است هماهنگی های برگزاری این نشست را محمود منصوری از فعالین رسانه ای جم انجام داده بود و اجرای برنامه نیز برعهده مهدی بکران بود.

18

16

15 14

5

7

13

12

8

6

9

عکس : پارس خلیج


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ