مجلس برای تعامل با دولت آمادگی کامل دارد
تاريخ ارسال خبر : 20 آگوست 2013 | ساعت 12:46 | کد خبر: 28141 | sv151 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” نماینده مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم درمجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای تعامل، همراهی و همکاری با دولت و رییس جمهوری آمادگی کامل داشته و خواهد داشت.

به گزارش “عسلویه نیوز” عبدالکریم جمیری روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: مجلس همان طور که در رای اعتماد به ۱۵ عضو کابینه پیشنهادی رییس جمهوری را همراهی کرد در بررسی صلاحیت سه عضو باقیمانده نیز با حفظ شاخص ها همکاری لازم انجام خواهد شد.

وی یادآورشد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای انجام رسالت خود به توانمندی، تجارب و صلاحیت های اخلاقی و سیاسی افراد معرفی شده برای عضویت در کابینه دولت توجه دارند و این مهم در آرایش آرای افراد در قالب ارایه دیدگاه های موافق و مخالف مشهود است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رییس جمهوری حق دارد که متناسب با شعارها و نوع نگاهی که مورد اعتماد و اقبال مردم برای انتخابش شد کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

جمیری بیان کرد: نمایندگان مجلس به عنوان امنای مردم نیز رسالت دارند منافع مردم را در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی مد نظر قرار دهند.
وی گفت: آنچه حاصل این دو رویکرد از سوی رییس جمهوری و نمایندگان مجلس است کابینه ای است که سکان اجرایی قوه مجریه را برای تحقق مطالبات مردمی بر عهده گرفته اند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: تحقق این مهم می تواند رضایت مندی مردم را در صحنه عمل تحقق بخشد.

جمیری با بیان این که مجلس به نمایندگی از مردم براحتی تن به پذیرش هر فردی برای عضویت در کابینه دولت نمی دهد یادآورشد: مجلس با حساسیت در مدت چهار روز چند نوبته صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی کرد و در مورد سه عضو دیگر که نتوانستند رای اعتماد بگیرند نیز با همین رویکرد انجام می شود.

وی گفت: رییس جمهوری براساس قانون می تواند پس از فرصت تعیین شده با حفظ نگاه و برنامه های خود افرادی را برای تصدی مسوولیت وزاتخانه های باقیمانده به مجلس معرفی و نمایندگان نیز با درک موقعیت ها به انجام رسالت قانونی خود عمل خواهند کرد.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ