- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

حضور سردار نقدی در نماز عید فطر روستای زلزله‌زده صومعه دل

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی و جانباختن تعدادی از هموطنانمان گفت: مردم آذربایجان در این امتحان الهی نیز همچون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند.

خبرگزاری فارس: حضور سردار نقدی در نماز عید فطر روستای زلزله‌زده صومعه دل

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم نماز عید سعید فطر در روستای «صومعه دل» از توابع شهرستان ورزقان آذربایجان شرقی گفت: خداوند متعال ما را به انحای گوناگون نظیر گرسنگی، تشنگی و از دست دادن اموال و جان ها و … آزمایش می کند که در صورت صبر و مقاومت، بهشت الهی نصیب ما خواهد شد.

وی با اشاره به زلزله اخیر و جان باختن تعدادی از هموطنان‌مان در آذربایجان شرقی تصریح کرد: مردم غیرتمند آذربایجان در این آزمایش نیز همچون امتحانات دیگر سربلند بیرون آمدند.

سردار نقدی به تدیّن و ایمان مردمان این سرزمین اشاره و بیان کرد: از جمله سربلندی های مردم این مناطق ادای نماز اول وقتِ ساعتی پس از حادثه زلزله و روزه داری در بحبوحه آوار برداری می باشد، که باید به این غیرت درود فرستاد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: صبر و استقامت مردم آذربایجان در دوران پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و سایر توطئه ها و فتنه ها موجب جلب عنایات الهی گردیده است.

وی خدمات نظام اسلامی را یادآور شد و افزود: اگر در سالهای اول انقلاب چنین زلزله‌ای اتفاق می‌افتاد، حداقل ده هزار کشته می دادیم اما توجه به روستا و مقاوم سازی، تعداد کشته‌ها را به حداقل ممکن رساند که امید است در سازندگی جدیدمان حداکثر مسائل ایمنی را رعایت کنیم.

سردار نقدی با اشاره به سفر تاریخی امام خامنه ای به مناطق زلزله زده خاطر نشان کرد : رابطه معنوی و سرشار از محبت و صمیمیّت امت و ولایت موجب شد که ولیّ امرمان روزه خود را شکسته تا برای دلجویی به دیدار مردم ولایت مدار آذربایجان بیایند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به سابقه کار و تلاش مردمان آذربایجان شرقی اشاره کرده و بیان کرد: بایستی دولت و مردم با کمک یکدیگر این منطقه را آبادتر از گذشته بسازند.

وی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به خدمات بسیجیان گفت: حضور بسیجیان در همان ساعات اولیه در آوار برداری، رسیدگی به مجروحان، امداد رسانی و تهیه آذوقه مورد نیاز مردم ما را سربلند کرد؛ اگرچه حضور بی نظیر بسیجیان طبیعی بوده و جای هیچگونه تعجبی ندارد چرا که بسیج یعنی مردم، بنابراین بسیج نزدیک‌ترین واحد به مردم می باشد.

 همچنین سردار نقدی به همراه سردار پورجمشیدیان فرمانده سپاه استان آذربایجان شرقی از تعدادی از روستاهای بخش های ورزقان بازدید و از نزدیک با روستاییان صحبت کردند.