جزئیات سهمیه‌ بنزین شهریور و واریز از ساعت ۲۴ امشب
تاريخ ارسال خبر : 22 آگوست 2011 | ساعت 19:17 | کد خبر: 6324 | sv199 | چاپ این مطلب

سهمیه بنزین شهریور ماه انواع خودرو و موتور سیکلت بدون تغییر نسبت به سهمیه مرداد ماه از ساعت ۲۴ امشب به کارتهای سوخت واریز می شود.

بنابر اعلام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت،شهریور ماه امسال سهمیه و قیمت بنزین خودروهای شخصی هیچ گونه تغییری نسبت به مردادماه نکرده است به طوری که برای سومین ماه فصل تابستان ۶۰ لیتر بنزین با قیمت نیمه یارانه ای ۴۰۰ تومانی برای کارتهای هوشمند سوخت پیش بینی شده است.
این در حالی است که بر اساس مصوبه ماه گذشته ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، از مرداد ماه ۲۰ درصد به سهمیه تاکسی‌های همه شهرهای استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر و همچنین ۲۰ درصد به سهمیه تاکسی‌های درون شهری شهر تهران افزوده شد ولی تاکسی‌های شهری بقیه شهرها همان سهمیه قبلی را گرفتند.
در عین حال از مردادماه سهمیه همه تاکسی‌های بین‌شهری نیز افزایش یافت به گونه‌ای که ۵۰۰ لیتر سهمیه‌ گاز‌سوزها به ۶۰۰ و ۷۵۰ لیتر سهمیه تاکسی‌های بین‌شهری بنزینی به ۹۰۰ لیتر افزایش یافت و این سهمیه در شهریور نیز تکرار خواهد شد.
همچنین میزان افزایش سهمیه تاکسی‌های درون‌شهری در شهرها و استانهای اعلام شده در خودروهای دوگانه‌سوز از ۳۰۰ به ۳۶۰ و در خودروهای بنزین‌سوز از ۵۰۰ به ۶۰۰ لیتر اعلام شد.
این درحالی است که آژانس‌ها و مسافربرها کماکان سهمیه قبلی ۳۰۰ لیتری خود را دریافت خواهند کرد.
همچنین قرار شد برای حمل و نقل بار و مسافر روستایی وزارت کشور و وزارت راه آمار خودروهای فعال با سهمیه عادی را شناسایی و ساماندهی کنند تا سهمیه مسافربرهای شخصی برای آنها لحاظ شود. وزارت راه مسئول حمل و نقل روستایی است که با کمک بخشداری‌های وزارت کشور برای شناسایی و ساماندهی آنها عمل خواهند کرد.
به گزارش فارس، ۲۰ هزار کامیون دیزلی دولتی که سهمیه شخصی می‌گرفتند، تغییر وضعیت داده و از ماه گذشته سهمیه دولتی یعنی قیمت آزاد برای آنها استفاده شد و سهمیه همه خودروهای دولتی و عمومی که تاکنون به هر دلیل تغییر نکرده بود حذف شد و از این به بعد باید از بنزین آزاد استفاده کنند.
با تصمیم ستاد هدفمندی یارانه ها سهمیه بنزین موتورسیکلتها همچون ماه گذشته تثبیت شده است و بر این اساس برای دومین ماه فصل تابستان ۲۵ لیتر بنزین با قیمت نیمه یارانه ای ۴۰۰ تومان به موتورسیکلتها اختصاص پیدا می کند.
در شهریورماه امسال ۵۰۰ لیتر سهمیه بنزین با نرخ آزاد ۷۰۰ تومانی برای خودروهای شخصی پیش بینی شده است و سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای ۴۰۰ تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ