- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

صنایع تبدیلی خرما در دشتستان توسعه می‌یابد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان گفت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان خرما، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی خرما در دشتستان توسعه می‌یابد.

خبرگزاری فارس: صنایع تبدیلی خرما در دشتستان توسعه می‌یابد

به گزارش “عسلویه نیوز”  ابوالقاسم محمدزاده بعد از ظهر امروز در نشست با مسئولان دشتستان اظهار داشت: دشتستان دارای بیشترین وسعت و جمعیت در استان است و بیشترین تعداد واحد صنفی در این شهرستان قرار دارد.

وی افزود: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید بیش از گذشته تلاش و فعالیت کنیم و هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم.حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تقویت این قشر در دستور کار قرار دارد که امیدوار هستیم با همکاری سایر مسئولان به اهداف مورد نظر برسیم.

محمدزاده تصریح کرد: ارائه تسهیلات کم‌بهره و مدت‌دار به تولیدکنندگان و توسعه زیرساخت‌های موجود توسط اداره صنعت و معدن و تجارت دشتستان در دستور کار قرار دارد.

وی از فعالیت ۷ هزار واحد صنفی شناسنامه‌دار در دشتستان خبر داد و اذعان کرد: در حال حاضر تعداد ۶ هزار و ۹۰۰ واحد صنفی شناسنامه‌دار در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان از راه‌اندازی اتاق فکر اقتصادی در این شهرستان خبر داد و افزود: برای فعال‌سازی واحدهای تولیدی در شهرستان برنامه‌ریزی لازم انجام گرفته و به زودی اتاق فکر اقتصادی در شهرستان راه‌اندازی می‌شود که گامی در راستای حمایت از تولید ملی است.

محمدزاده بیان کرد: به زودی شاهد آغاز برداشت خرما از نخیلات دشتستان خواهیم بود و باید برای پیدا کردن بازار مناسب این محصول ارزشمند همت لازم را داشته باشیم.

وی اذعان داشت: بر اساس آمار موجود سالانه یک میلیون تن خرما در ایران تولید می‌شود که استان بوشهر و شهرستان دشتستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید این محصول است.

محمدزاده اظهار داشت: ۳۷ واحد بسته‌بندی صنعتی خرما مستقر در شهرک صنعتی و ۳۸۰ واحد سنتی به صورت پراکنده با مجوزهای لازم در سطح شهرستان فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: توسعه صنایع تبدیلی خرما و تلاش برای صادرات محصول خرما از مهم‌ترین راهکارها برای حمایت از نخلداران و تولیدکنندگان خرما در شهرستان است.