افتتاح فاز ۱۲ پارس جنوبی تا چند ماه آینده
تاريخ ارسال خبر : 21 آگوست 2012 | ساعت 21:03 | کد خبر: 18284 | sv170 | چاپ این مطلب

رستم قاسمی از فاز ۱۲ پارس جنوبی به عنوان بزرگترین فاز پالایشگاهی منطقه ویژه پارس بازدید کرد.

خبرگزاری فارس: افتتاح فاز 12 پارس جنوبی تا چند ماه آینده / تولید روزانه 78 میلیون مترمکعب گاز ‌در منطقه پارس

به گزارش “عسلویه نیوز” عصر امروز رستم قاسمی وزیر نفت به همراه جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت از فاز ۱۲ پارس جنوبی به عنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی بازدید کرد.

در این بازدید که با حضور مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس و شماری از مدیران و مجریان شرکت‌های حاضر در این طرح توسعه، وزیر نفت را همراهی کردند؛ آخرین تحولات مربوط به توسعه بخش‌های مختلف فاز ۱۲ پارس جنوبی که توسط کنسرسیومی از شرکت‌های داخلی در دست اجراست، مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفت.

در این بازدیدها مجری این طرح عظیم منطقه پارس جنوبی و مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گزارش کاملی از روند اجرای این طرح و زمان تحویل فاز ۱۲ پارس جنوبی به وزیر نفت ارائه کردند.

وزیر نفت نیز در این بازدید مهم‌ترین محورهای مورد نظر وزارت نفت را به منظور تسریع در راه‌اندازی این پروژه اعلام کرد و خواستار تلاش و فعالیت شبانه‌روزی برای توسعه و پیشرفت فازهای در دست احداث در منطقه ویژه پارس جنوبی شد.

بر اساس این گزارش، عملیات توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی که معادل سه فاز این میدان مشترک است، با هدف تولید روزانه ۷۸ ‌میلیون متر مکعب گاز غنی برای تحویل به شبکه سراسری در سه بخش خشکی، دریا و خطوط لوله در سال ۸۴ آغاز و بر‌اساس برنامه، نخستین ترین این فاز با ظرفیت تولید ۲۵ میلیون متر مکعب در روز در مهر ۱۳۹۱ وارد مرحله تولید خواهد شد.

طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی با ظرفیتی معادل سه فاز استاندارد گازی، با هدف تولید روزانه ۷۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی و  ۷۵۰ تن گوگرد در روز در منطقه پارس دو در تمبک در حال اجراست.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ