پیشرفت فاز ۱۲ پارس جنوبی از ۹۰ درصد گذشت
تاريخ ارسال خبر : 22 آگوست 2013 | ساعت 20:46 | کد خبر: 28155 | sv155 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” مجری طرح توسعه پارس جنوبی در شرکت پتروپارس گفت: پیشرفت فاز ۱۲ پارس جنوبی از ۹۰ درصد گذشته است.
پتروپارس
به گزارش “عسلویه نیوز” محمدرضا اکبری بعد از ظهر امروز در بازدید وزیر نفت از فاز ۱۲ پارس جنوبی اظهار داشت: فاز ۱۲ پارس جنوبی به عنوان بزرگترین فاز در میدان مشترک پارس جنوبی از اهمیت بسزایی برخوردار است و برای توسعه این فاز تلاش گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی افزود: طرح‌ توسعه‌ فاز ۱۲ به‌ منظور برداشت روزانه‌ ۳ میلیارد فوت‌ مکعب‌ گاز از مخزن‌ پارس جنوبی طراحی‌ شده و در دست اجرا است.

مجری طرح توسعه پارس جنوبی در شرکت پتروپارس با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی از پیشرفت ۹۰ درصدی فاز ۱۲ پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: با برآوردهای دقیق صورت گرفته، این پروژه در سه بخش خشکی، فراساحل و حفاری در مجموع پیشرفت ۹۰٫۷۸ درصدی دارد.

اکبری از پیشرفت ۹۵ درصدی بخش فراساحل فاز ۱۲ خبر داد و تصریح کرد: هم‌اکنون پیشرفت بخش خشکی به ۹۱٫۸۱ درصد، بخش فراساحل ۹۴٫۹ درصد و حفاری ۸۳٫۵۳ درصد رسیده است.

وی یادآور شد: تاکنون ۲۵ حلقه چاه در این فاز حفاری و تکمیل شده که ۱۸ حلقه آن آماده تولید است که امیدوار هستیم در کمترین زمان سایر چاه‌ها نیز آماده تولید شوند.

این مسئول ابراز داشت: در حال حاضر همچنین تعداد سه خط لوله زیردریایی انتقال گاز احداث شده که یک خط لوله راه‌اندازی و آماده سرویس دهی است.

اکبری بیان کرد: امیدوار هستیم با تلاش انجام شده، تولید از بخش نخست این فاز در نیمه دوم امسال انجام شود.

بر اساس این گزارش، فاز ۱۲ پارس جنوبی بزرگترین فاز در میدان گازی پارس جنوبی است که توسط شرکت پتروپارس در دست اجراست.

تولید روزانه‌ ۸۱ میلیون‌ متر مکعب‌ گاز طبیعی‌ برای تزریق‌ به‌ خط‌ لوله‌ ششم‌ گاز کشور، تولید روزانه‌ ۱۲۰ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌ سنگین‌ و تولید روزانه‌ ۷۵۰ تن‌ گوگرد دانه‌بندی‌ شده‌ از تولیدات مهم این فاز است.

/فارس


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ