تاکید وزیر نفت بر تامین منابع مالی فازهای در دست اجرای پارس جنوبی
تاريخ ارسال خبر : 22 آگوست 2013 | ساعت 20:49 | کد خبر: 28158 | sv198 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” وزیر نفت بر تامین منابع مالی فازهای در دست اجرای پارس جنوبی تاکید کرد.
زنگنه
به گزارش “عسلویه نیوز” بیژن نامدار زنگنه بعد از ظهر امروز در بازدید از فازهای در دست اجرای پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق بسیار مهم در صنعت نفت است و با همه توان و ظرفیت باید برای توسعه این میدان مشترک گازی اهتمام ورزیم.

وی افزود: تسریع در تکمیل فازهای در دست اجرا و بهره‌برداری هر چه زودتر از فازهای جدید از اولویت‌های صنعت نفت است.

وزیر نفت با اشاره به وضعیت فاز ۱۲ پارس جنوبی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما تولید به موقع گاز از این فاز به عنوان بزرگ‌ترین پروژه توسعه در منطقه است.

زنگنه تصریح کرد: تلاش بسیار زیادی می‌کنیم تا با تکمیل این فاز و راه‌اندازی آن شاهد برداشت گاز از این فاز و خوشحالی مردم باشیم.

 وی بیان کرد: تکمیل فازهای در دست اجرا و تولید بیشتر گاز از میدان مشترک پارس جنوبی تاثیر مستقیمی بر زندگی و معیشت مردم دارد و نقش مهمی در بهبود جایگاه ایران در صنعت نفت در سطح جهان دارد.

این مسئول ابراز داشت: هم‌اکنون تمرکز وزارت نفت بر روی فازهایی است که پیشرفت بیشتری دارند و امکان تولید گاز در کوتاه‌مدت را دارند و فازهایی همانند فاز ۱۴ و فازهای ۲۲ تا ۲۴ در مراحل بعدی توسعه قرار می‌گیرند.

زنگنه با تاکید بر تامین منابع مالی فازهای در دست اجرای پارس جنوبی گفت: از همه توان خود برای توسعه فازها و تامین منابع مالی آن استفاده می‌کنیم و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی افزود: دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات پارس جنوبی انجام خواهد داد اما انتظار این است که پیمانکاران نیز مشکلات خودشان را خود حل کنند و به فکر تامین منابع مالی مورد نیازشان باشند.

وزیر نفت از تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده در چند سال اخیر در صنعت نفت و پارس جنوبی تقدیر کرد و بر لزوم تلاش بیشتر و موثرتر برای تکمیل فازهای جدید تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر نفت امروز به منظور بازدید از فازهای در دست اجرا و بررسی وضعیت پیشرفت فازها و رفع مشکلات موجود به عسلویه سفر کرده است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ