- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

احداث ۴۱ مدرسه در استان بوشهر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر از احداث ۴۱ مدرسه در استان بوشهر در سال جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: احداث 41 مدرسه در استان بوشهر

به گزارش “عسلویه نیوز” محمدرضا ایرج‌زاده شامگاه چهارشنبه در نشست با مدیران و مسئولان اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: احداث و نوسازی مدارس یکی از اهداف عالی دولت خدمتگزار است که در سال‌های اخیر با جدیت دنبال شده و خدمات ارزنده‌ای را در این راستا شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر خاطرنشان کرد: در استان بوشهر بر حسب نیاز و ظرفیت‌های موجود فعالیت‌های گسترده‌ای در این راستا صورت پذیرفته و این امر به رشد فرآیند تعلیم و تربیت و کیفیت‌بخشی به امر آموزش تاثیر بسزایی داشته است.

ایرج‌زاده بیان کرد: نقش خیرین مدرسه‌ساز در توسعه و نوسازی مدارس بسیار حائز اهمیت است و در استان بوشهر همکاری و همراهی خیرین مدرسه‌ساز بسیار محسوس است.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر ۴۶۸ نفر خیر حقوقی و حقیقی وجود دارد که در زمینه ساخت مدرسه فعالیت می‌کنند و از این تعداد ۱۸۰ خیر حقوقی هستند.

این مسئول نقش خیرین حقیقی را بسیار مهم ارزیابی و اذعان کرد: خیرین حقیقی استان بوشهر منشا خیرات زیادی در عرصه عمرانی به ‌ویژه در زمینه احداث و نوسازی مدارس بوده‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر عنوان کرد: خیرین حقوقی مانند بانک‌ها، بنیادهای خیریه، شرکت نفت، شرکت پتروشیمی، بنیاد برکت و گروه‌های خودجوش خیرین هستند که در سال‌های اخیر گام‌های بلندی در توسعه فضاهای آموزشی استان بوشهر برداشته‌اند.

ایرج‌زاده در تشریح فعالیت‌های این نهاد در سال ۹۱ گفت: در سال جاری ۷۸ میلیارد ریال برای اجرای ۴۱ پروژه در نظر گرفته‌ایم که هم‌اکنون ۲۸ پروژه خیرساز در دست اجراست.

وی با اشاره به نقش بانک‌های استان در احداث مدارس و فضاهای آموزشی در سطح استان یادآور شد: دو مدرسه توسط بانک‌های اقتصاد نوین در دشتی و ملت در بوشکان در دست ساخت است و یک مدرسه نیز توسط بانک اقتصاد نوین در تنگستان احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر افزود: بانک ملت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برای احداث مدرسه بوشکان متعهد شده که این مدرسه به زودی به اتمام می‌رسد.

ایرج‌زاده با بیان اینکه با همکاری بانک ملی ایران در برازجان شاهد ساخت یک واحد مدرسه خواهیم بود، اضافه کرد: عملیات اجرایی احداث اولین مدرسه بانک ملی ایران در استان بوشهر نیز به زودی در برازجان آغاز می‌شود و این طرح به صورت مشارکتی با مدیریت نوسازی مدارس اجرا خواهد شد.

رئیس بانک ملی شعبه مرکزی برازجان نیز در این نشست گفت: بانک ملی ایران برای احداث این مدرسه راهنمایی شش کلاسه اعتباری معادل ۳ میلیارد ریال اختصاص داده است.

حسن زارعی خاطرنشان کرد: این کار با هدف کمک به ارتقای فضاهای آموزشی و فرهنگی و کمک به مناطق محروم توسط بانک ملی ایران انجام شده است.