- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی برای توسعه زکات لازم است

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جم بر ضرورت استفاده از پتانسیل‌های فرهنگی برای توسعه زکات تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی برای توسعه زکات لازم است

به گزارش”عسلویه نیوز” مسلم انیژپور در نشست شورای زکات شهرستان جم اظهار داشت: احیای فرامین و احکام الهی و اسلامی در جامعه یکی از اهداف مهمی است که تمامی مسئولان در دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف باید به آن توجه داشته باشند و برای تحقق آن تلاش کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جم خاطر نشان کرد: زکات یکی از فرایض و ارزش‌های مهم دین مبین اسلام است که در گذشته به فراموشی سپرده شده بود و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بر اساس مبانی و احکام دینی تلاش‌های گسترده‌ای برای تحقق این فریضه الهی صورت گرفته است.

انیژپور بیان داشت: فرهنگ‌سازی به منظور توسعه امر زکات در جامعه یکی از اهداف مهمی است که در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم و نهادهای مختلفی برای دستیابی به آن تلاش کرده‌اند و در این میان کمیته امداد امام خمینی (ره) نقشی بسیار مهم و ارزنده ایفا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام برنامه‌ای جامع و کامل برای زندگی انسان‌ها است و در آن به تمامی نیازهای انسان توجه شده اضافه کرد: زکات یکی از فرایض مهم دین اسلام است و در آن به ابعاد اقتصادی زندگی انسان‌ها در جامعه توجه شده و به همین دلیل توسعه فرهنگ زکات در جامعه ضرورت دارد.

این مسئول اذعان داشت: رفع فقر و نیازمندی مالی اقشار کم‌توان و نیازمند جامعه از مهم‌ترین فوایدی است که پرداخت زکات،‌ این فریضه مهم الهی به دنبال دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جم عنوان کرد: حل فقر و مشکلات مالی اقشار نیازمند جامعه سبب کاهش فاصله طبقاتی در جامعه می‌شود و این امر به تحقق عدالت و برابری در جامعه می‌انجامد.

انیژپور ادامه داد: اطاعت از فرمان الهی، افزایش روح معنویت، تقوا و اخلاص، تقویت اراده در کنترل نفس و برانگیخته شدن روح تعاون و دستگیری از محرومان و نیازمندان از فوایدی است که بر اهمیت پرداخت زکات و گسترش فرهنگ زکات در جامعه تاکید دارد.

وی با اشاره به جمع‌آوری ۶۰ میلیون ریال زکات فطریه در شهرستان جم اذعان کرد: توزیع پاکت‌های ویژه زکات فطریه، ایجاد پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه در مصلای نماز جمعه و در مناطق مختلف شهرستان، استفاده از ظرفیت‌های مساجد با هماهنگی امامان جماعات مساجد و هیئت امنا و تبلیغات مؤثر از جمله اقدامات انجام شده به منظور جذب زکات فطریه مردم این شهرستان بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جم در زمینه نحوه استفاده از مبالغ پرداختی عنوان کرد: زکات فطریه و کفاره پرداختی از سوی مردم بین محرومان و نیازمندان توزیع می‌شود.