- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

فعالیت‌های فرهنگی باید مسجدمحور باشد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان گفت: فعالیت‌های فرهنگی باید مسجدمحور و دین‌محور باشد.

خبرگزاری فارس: فعالیت‌های فرهنگی باید مسجدمحور باشد

به گزارش “عسلویه نیوز” کرم باقری در آئین معارفه رئیس جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی شبانکاره اظهار داشت: فرهنگ یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها و مقوله‌های اجتماعی است و در جوامع متمدن و پیشرفته از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان عنوان کرد: تحقق اهداف والای نظام اسلامی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان و مدیران در تمامی عرصه‌ها به آن توجه داشته باشند و لحظه‌ای غفلت از این مهم اجحاف در حق مردم است.

وی افزود: مسجد محوری در فعالیت‌های فرهنگی یکی از مسائل مهمی است که نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی شبانکاره باید به آن توجه داشته باشد و با همکاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت‌های فرهنگی و دینی را در سطح جامعه گسترش دهد و فعالیت‌های هنری را متکی بر مساجد انجام دهند.

بخشدار شبانکاره در این آئین با بیان اینکه خداوند حاضر و ناظر در همه افعال و شئون زندگی است گفت: رضایت خداوند در طول دوران مسئولیت یک مدیر، به‌ویژه خدمتگزاران عرصه فرهنگ و هنر در رأس همه امور است.

مختار چترسنجی تصریح کرد: مسئولیت موهبتی الهی برای خدمت به مردم است و در دوران تصدی مسئولیت باید بی‌وقفه به مردم خدمت‌رسانی کنیم و لحظه‌‌ای اهمال در این زمینه نباید صورت پذیرد.

وی افزود: این شهر در عرصه‌های مختلف نیاز به کار فرهنگی دارد و بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب در جامعه باید مهندسی فرهنگی داشته باشیم.

چترسنجی خاطر نشان کرد: باید طوری برنامه‌ریزی شود که مباحث فرهنگی در شهرستان نهادینه شود و نهادینه کردن مباحث فرهنگی باید در دستور کار مدیر جدید باشد.

وی ادامه داد: ایجاد اتحاد، همدلی و همگرایی در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دینی بسیار ضروری است و مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شبانکاره باید این مهم را در دستور کار خویش قرار دهد.

در این مراسم طی حکمی از سوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان سید حسن متمکن به‌عنوان مسئول جدید نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی شبانکاره معرفی شد و از زحمات ابوذر قدسی‌پور مسئول سابق این نمایندگی تقدیر و تشکر شد.