مشارکت شهرداری‌ها و رسانه ملی در اجرای مطلوب سرشماری نفوس و مسکن
تاريخ ارسال خبر : 23 آگوست 2016 | ساعت 9:52 | کد خبر: 35367 | sv150 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز”استاندار بوشهر گفت: با توجه به اهمیت جایگاه رسانه ملی و گستردگی فعالیت شهرداری‌ها، مشارکت شهرداری‌ها و رسانه ملی در اجرای مطلوب سرشماری نفوس و مسکن ضروری است.سالاری

به گزارش”عسلویه نیوز” مصطفی سالاری ظهر امروز در نشست هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان بوشهر اظهار داشت: داشتن آمار و اطلاعات در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، جمعیتی و …. برای برنامه‌ریزی در مسیر توسعه ضروری است.

استاندار بوشهر با تاکید بر نقش مهم شهرداران در اجرای این طرح گفت: برای اجرای طرح خود تکمیلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن، شهرداران زمینه فراهم شدن رایانه با خط اینترنتی در مکان‌های مختلف شهری فراهم کنند.

سالاری با تاکید بر مشارکت صدا و سیما در اطلاع رسانی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن افزود: در تسریع و مشارکت همه جانبه مردم و دستگاه‌های ذیربط دراجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن کمیته اطلاع رسانی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان بوشهر تشکیل می‌شود و محتوای تبلیغی این طرح از این کمیته ارائه می‌شود.

وی با قدردانی از صدا و سیما در اجرای اطلاع رسانی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن افزود: ظرفیت خوبی در سپاه، بسیج، شبکه گسترده آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها در اجرای طرح سرشماری وجود دارد که باید از این ظرفیت در راستای هر چه مطلوب‌تر سرشماری عمومی نفوس و مسکن استفاده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر نیز با بیان اینکه این سرشماری موثرترین شیوه جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز برای برنامه‌سازان است اظهار داشت: هدف کلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن، جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات پایه‌ای در باره تعداد، ساختار و ویژگی‌های جامعه و واحدهای مسکونی برای برنامه‌ریزان، سیاست‌گذاران، دولت‌مردان، پژوهشگران و سایر کاربران است.

رضا عوض‌پور با اشاره به اینکه روش سرشماری در استان بوشهر به دو صورت انجام می‌شود گفت: روش خود تکمیلی و ثبت اطلاعات توسط خانوار بوسیله اینترنت در سرشماری از ۳ تا ۲۴ مهر امسال با مراجعه یکی از اعضای خانواده به سامانه اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن به آدرس www.srshomari95.1r و تکمیل فرم خانوار اجرا می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر به روش دوم که مصاحبه‌ای است پرداخت و افزود: مصاحبه حضوری ماموران سرشماری با استفاده از تبلت از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان اجرا می‌شود و طی آن اطلاعات مورد خانوارها جمع‌آوری و در تبلت همراه ماموران آمارگیر ذخیره‌سازی می‌شود./فارس


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ