- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اجرای ۷۰ میلیارد دلار پروژه توسط شرکت نفت و گاز پارس

مدیر امور مالی شرکت نفت و گاز پارس از اجرای ۷۰ میلیارد دلار پروژه توسط شرکت نفت و گاز پارس خبر داد.

خبرگزاری فارس: اجرای 70 میلیارد دلار پروژه توسط شرکت نفت و گاز پارس

به گزارش ” عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، تورج جهان‌آرا اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تعیین‌کننده صنعت نفت است و شاهد اجرای بیشترین پروژه در این منطقه هستیم.

وی افزود: شرکت نفت و گاز پارس هم‌اکنون چند طرح مهم در توسعه فازهای مختلف در دست اجرا دارد که امیدوار هستیم در موعد مقرر راه‌اندازی شود.

مدیر امور مالی شرکت نفت و گاز پارس از انتشار ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط این شرکت خبر داد و اذعان داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده این شرکت تا پایان سال جاری ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی منتشر می‌کند.

جهان‌آرا تصریح کرد: امسال حدود ۲۳ میلیارد دلار بودجه برای شرکت نفت و گاز پارس تصویب شده که بیش از ۱۵ میلیارد دلار آن از محل صندوق توسعه ملی و شرکت نیکو تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۵/۲ میلیارد دلار از ۱۵ میلیارد دلاری که باید از محل صندوق توسعه ملی و شرکت نیکو تامین شود، محقق شده است.

جهان‌آرا با بیان اینکه حدود ۴ میلیارد دلار از بودجه مصوب باید از محل اوراق مشارکت داخلی تامین شود تصریح کرد: حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از این میزان ماه گذشته با فروش اوراق مشارکت تامین شد و پس از صدور مجوز از سوی بانک مرکزی، نسبت به انتشار ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی در نیمه دوم سال جاری نیز اقدام خواهد شد.

مدیر امور مالی شرکت نفت و گاز پارس بیان کرد: حدود ۲ تا ۳ میلیارد دلار از بودجه مصوب برای شرکت نفت و گاز پارس نیز که از منابع داخلی در نظر گرفته شده تامین خواهد شد.

جهان‌آرا ادامه داد: تاکنون حدود دو سوم بودجه به پیمانکاران فازهای پارس جنوبی پرداخت شده است.

مدیر امور مالی شرکت نفت و گاز پارس گفت: این شرکت اکنون بیش از ۷۰ میلیارد دلار پروژه در دست اجرا دارد که پس از بهره‌برداری از این پروژه‌ها سالانه حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیارد دلار درآمد برای کشور محقق خواهد شد.