اجازه انتزاع یک میلی‌متر از خاک بوشهر را نمی‌دهیم
تاريخ ارسال خبر : 25 آگوست 2014 | ساعت 8:38 | کد خبر: 31941 | sv67 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: اجازه انتزاع یک میلی‌متر از خاک این استان را نمی‌دهیم.

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: حفظ منافع استان بوشهر رویکرد تمامی مسئولان و نمایندگان استان است و با تمام وجود در این زمینه تلاش می‌کنیم.

وی افزود: حفظ تمامیت ارضی استان بوشهر خط قرمز همه مسئولان و نمایندگان استان است و با حساسیت و دقت خاص به این موضوع توجه دارند و اجازه جدایی یک میلی‌متر از استان بوشهر را تاکنون نداده‌اند و در آینده نیز نخواهند داد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در واکنش به مصاحبه‌های رسانه‌ای برخی از مسئولان استان‌های همجوار گفت: مصاحبه‌هایی که از جانب مسئولان در رسانه‌ها منتشر می‌شود صرفا کاربرد منطقه‌ای و تبلیغاتی دارد و در هیچ‌جا کارگر نخواهد بود.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: به مردم استان بوشهر این اطمینان را می‌دهیم که یک میلی‌متر از استان بوشهر به هیچ استان دیگری متصل نخواهد داشت و با تمام وجود برای توسعه و اعتلای زیرساخت‌های بوشهر تلاش می‌کنیم.

 

* سد دالکی سبب تحول در کشاورزی استان می‌شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: سد دالکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان در راستای توسعه صنایع کشاورزی است. عملیات اجرایی این پروژه از سال گذشته شروع شده و مسئولان اهتمام خاصی به اجرای آن دارند.

وی ادامه داد: اخیرا سازمان محیط زیست به خاطر مسائل زیست‌محیطی و تاثیر احداث این سد بر مناطق پایین دست روی این طرح دست گذاشته و شاهد توقفی در اجرای آن هستیم، البته این موضوع به معنای آن نیست که سد دالکی را رها کرده‌ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اصلاح و تعریض سه راهی کلمه به طلحه از موضوعاتی است که با توجه به درخواست‌های مکرر مردمی پیگیری کرده‌ایم و در سال‌جاری شاهد اجرای این طرح خواهیم بود. اصلاح ورودی برازجان نیز از درخواست‌ها مهم شهروندان مرکز دشتستان است و پیگیری‌های لازم برای تخصیص بودجه به اجرای این طرح صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: البته سال گذشته نیز این پروژه در برای تخصیص اعتبار از محل اعتبارات تملک و دارایی مشخص شد که به دلیل محدودیت اعتبارات شاهد تخصیص اعتبار به آن نبودیم و امیدواریم در سال‌جاری شاهد رفع این مشکل باشیم.

 

* راه ‌‌آهن از برازجان می‌گذرد

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: مقابله با پدیده شوم زمین‌خواری موضوع مهمی است که مسئولان باید به آن توجه کنند و ما نیز به این موضوع تاکید فراوان داشته‌ایم.

موسوی‌نژاد اظهار داشت: در این ارتباط نشست‌هایی با مسئولان دادگستری داشته‌ایم و الحمدلله عزم خوبی برای مقابله با زمین‌خواری در شهرستان و استان وجود دارد. از تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌نفوذ خواسته‌ایم که به این موضوع ورود پیدا کنند و مانع تصرف اراضی مردم و بیت‌المال توسط افراد سودجو شوند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در ارتباط با موضوع راه ‌آهن اجازه تضییع حق دشتستان را نمی‌دهیم و با تمام وجود از مردم شهرستان دفاع می‌کنیم. خواسته ما عبور راه ‌آهن از مرکز دشتستان و شهر برازجان است و هر طرح دیگری را مغایر با منافع و خواست مردم می‌دانیم.

وی افزود: خواست عمومی مردم را برای خود حجت می‌دانیم و با تمام وجود برای دستیابی به خواست مردم تلاش خواهیم کرد.

 

* مشکلات کارخانه سیمان دشتستان به‌طور اساسی رفع شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات کارگران کارخانه سیمان دشتستان موضوعی است که طی ماه‌های گذشته با تمام توان به آن توجه داشته‌ایم و در این زمینه اقدامات فراوانی صورت گرفته است.

موسوی‌نژاد اظهار داشت: کارگران زیادی از کارخانه سیمان دشتستان به دفتر ما مراجعه کرده و با طرح مشکلات خود خواهان پیگیری در جهت رفع این مشکلات شده‌اند. به‌منظور رفع مشکلات کارگران دشتستانی این کارخانه جلسات متعددی با مسئولین داشتیم که بیشتر وقت آن صرف توجیه‌های مدیریتی شد و نتیجه خاصی در این زمینه حاصل نشد.

وی تاکید کرد: به طرق مختلف و از طریق ظرفیت‌های قانونی که در اختیار داریم برای رفع مشکل کارگران سیمان دشتستان تا حصول نتیجه مطلوب تلاش می‌کنیم.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ