- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تعمیرات اساسی فاز یک پارس جنوبی ۲۶ روزه انجام می‌شود

سرپرست مدیریت پالایشگاه اول پارس جنوبی گفت: تعمیرات اساسی فاز یک پارس جنوبی آغاز شده و این تعمیرات ۲۶ روز انجام می‌شود.

خبرگزاری فارس: تعمیرات اساسی فاز یک پارس جنوبی 26 روزه انجام می‌شود

به گزارش ” عسلویه نیوز” محمدشفیع موذنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنعت یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه و پیشرفت میهن اسلامی است و شرکت‌های مستقر در عسلویه و تاسیسات نفتی تحقق این مهم را هدف اساسی خود قرار داده‌اند.

سرپرست مدیریت پالایشگاه اول با اشاره به شروع تعمیرات خاطر نشان کرد: نگهداری و حراست از تاسیسات و تجهیزات شرکت‌های صنعتی که از سرمایه‌های مهم کشور محسوب می‌شوند از وظایف مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم و از هیچ تلاشی در این راستا نباید دریغ کرد.

موذنی بیان داشت: تعمیرات اساسی پالایشگاه اول ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۱ شروع شده که به میزان ۲۶ روز تعمیرات و یا معادل ۱۹ روز توقف تولید کامل خواهد بود.

وی اضافه کرد: در ابتدای تعمیرات اساسی کار را در ترین یک، واحد شماره‌ یک گوگردسازی و تثبیت میعانات گازی شماره‌ یک شروع کرده‌ایم و بعد از آن نیز توتال شات دان را داریم و کار به همین روال ادامه دارد.

این مسئول ابراز داشت: در بازه‌ تعمیرات اساسی کارهای PPM ابزار دقیقی، برقی، بازرسی‌های دوره‌ای از ظروف و تجهیزات و کارهای تعمیراتی مربوط به بهره‌برداری که در طول سال امکان تعمیرشان وجود ندارد انجام می‌گیرد.

سرپرست مدیریت پالایشگاه اول عنوان کرد: تعمیرات اساسی کمپرسورهای پروپان، نصب تابلوهای برق پشتیبان، تعمیرات اساسی بویلرها، انشعاب‌گیری پروژه DSO، انشعاب‌گیری واحد جدید بودارکننده، واحد جدید هوای پالایشگاه، اتصال خط هوای پشتیبان مجتمع به واحد هوا ، تعمیرات اساسی مشعل فاز یک و … از مهم‌ترین فعالیت‌های این واحد است.

موذنی با اشاره به تعمیرات اساسی واحد آبرسانی گفت: تعمیرات اساسی واحد آب‌رسانی هر پالایشگاه همراه با تعمیرات اساسی همان پالایشگاه انجام شده است و در پالایشگاه اول هم در زمان توقف کامل انجام خواهد شد.

سرپرست مدیریت پالایشگاه اول در پایان اذعان داشت: با توجه به جلسه‌های هماهنگی قبلی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم در تلاش هستیم مثل گذشته با رعایت سقف زمانی مصوب تعمیرات اساسی، کارها به صورت ایمن انجام شود. بر همین اساس در سال جاری تاکید ویژه‌ای بر انجام ایمن کارها داشته‌ایم و این مسئله به تمام گروه‌های درگیر در تعمیرات ابلاغ شده است.