- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در جم

رئیس آموزش و پرورش جم از شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیلی در شهرستان جم خبر داد.

خبرگزاری فارس: شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در جم

 به گزارش “عسلویه نیوز” حسین اسکندری شامگاه یکشنبه در نشست مسئولان جم اظهار داشت: کیفیت‌بخشی در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان از مهم‌ترین اولویت‌هاست و با جدیت در این راستا گام برمی‌داریم.

وی افزود: دولت نهم و دهم توجه خاصی به توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش داشته و به‌ ویژه جناب حاج‌بابایی موجب تحول عظیمی در آموزش و پرورش شده است.

رئیس آموزش و پرورش جم به موفقیت‌های این نهاد در سال جاری اشاره و خاطر نشان کرد: شناسایی مدارس محروم و تلاش در راستای حل موانع و مشکلات با همکاری بنیاد علوی، ایجاد رقابت سالم بین مدارس، توسعه رشته‌های کارودانش به تعداد شش رشته، برگزاری همایش تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزیده شهرستان در هفته بزرگداشت مقام معلم، کسب رتبه ۴ کنکور سراسری ۹۱ در رشته هنر، کسب ۱۸ رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور سراسری ۹۱، هدایت دانش‌آموزان به مدارس روزانه و از راه دور با توجه به شرایط سنی آنان و برگزاری المپیاد علوم تجربی و آزمون پیشرفت تحصیلی دروس زبان و ریاضی از جمله این اقدامات است.

اسکندری تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیلی، اجرای طرح‌های وزارتی شامل (همگام، رویکرد تربیتی، غنی‌سازی دروس ریاضی و علوم تجربی، کلاس موضوعی، طرح کرامت، راه سعادت، مدام و آزمون آغازین مدارس) و برگزاری جشنواره تدریس ویژه فرهنگیان و همچنین برنامه‌ریزی برای اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزشی و پرورشی نیز در سال جاری با موفقیت انجام شده است.

وی اذعان کرد: اجرای طرح‌های کرامت، جابر ابن حیان، پرورش خلاقیت با اصلاح الگوی مصرف و طرح ملی در محضر قرآن و برگزاری جشنواره قرآنی کودکان آسمانی در دوره پیش‌دبستانی و همچنین اجرای طرح ارتقای آموزش قرآن در دوره ابتدایی نیز امسال اجرایی شده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان جم بیان کرد: با عنایت به نزدیک شدن مهر ماه و فصل بازگشایی مدارس و اجرای سند تحول بنیادین و نظام جدید آموزش کشور (۳-۳-۶) باید ترتیبی اتخاذ شود که همه دانش‌آموزان بدون دغدغه، شاداب و بانشاط در مدارس حضور پیدا کنند تا شاهد سالی سرشار از موفقیت برای آنها باشیم.

اسکندری افزود: با توجه به اینکه تعدادی از دانش‌آموزان شهرستان از نعمت پدر و یا مادر محروم هستند و احیانا قادر به خرید کتاب و نوشت‌افزار نیستند و ممکن است موجب بی‌انگیزگی آنها در ابتدای سال تحصیلی شود، باید از محل صندوق حمایت از دانش‌آموزان یتیم تا جایی که ممکن است از این عزیزان دستگیری شود که این امر رضایت مردم و از همه بالاتر رضایت خداوند متعال را به همراه دارد.

وی بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده مقرر شده به ازای هر نفر مبلغ ۳۰۰ هزار ریال برای حل این مشکلات پرداخت شود.

اسکندری تصریح کرد: صندوق حمایت از دانش‌آموزان یتیم چند سالی به همت والای فرهنگیان شهرستان راه‌اندازی شده و تاکنون کمک‌های مطلوبی به دانش‌آموزان یتیم در زمینه خرید البسه، کتاب و نوشت‌افزار و هزینه‌های سرویس روستا مرکزی انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم در سال تحصیلی جدید به سمت موفقیت و رشد بیشتر حرکت کنیم.