- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تدوین سند جامع شهرستان کلید خورد

“عسلویه نیوز” رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه از استارت خوردن تدوین سند جامع سلامت شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار عسلویه نیوز مهندس زارعی در جمع اصحاب رسانه شهرستان از شروع تدوین سند جامع سلامت شهرستان خبر داد و اظهار کرد در این سند تامین سلامت در همه ابعاد آن لحاظ شده است.

وی افزود: تدوین سند هر استان و شهرستان یک طرح ملی است که در سال ۱۳۹۲ نتیجه تفاهم نامه وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که به صورت پایلوت در استان قزوین اجرا شده است. و به سبب موفقیت آمیز بودن این طرح پس از ۴سال، اجرایی شدن آن به تمام دانشگاه های علوم پزشکی (به عنوان مجری) و استانداران سراسر کشور (به عنوان کارفرما) ابلاغ شده است.

در این سند بر همکاری همه دستگاه‌ها، در همه اماکن شهری و روستایی و نیز تامین سلامت همه گروه‌های سنی و در مجموع لحاظ تمام مولفه های مربوط به سلامت تاکید شده است.

زارعی خاطر نشان کرد: تدوین این سند در هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و کارگروه سلامت و امنیت غذایی استانداری بوشهر به تصویب رسیده است.

وی افزود: ساختار اولیه این سند در حال تهیه است و در گام اول باید مشخص شود شهرستان در زمینه شاخص‌های سلامت در چه وضعیتی قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه تدوین این سند بر اساس یک سند بالادستی است، گفت: در این سند بعد از مشخص شدن وضعیت شهرستان برنامه‌های لازم برای تامین سلامت افراد در چهار بعد جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی لحاظ می‌شود.

زارعی با بیان اینکه برای اجرایی شدن تدوین سلامت شهرستان تاکنون سه کمیته اصلی تحت عنوان ۱. خانه مشارکت مردمی (متشکل از سمن ها و اصناف مختلف مردم) ۲. شورای پیام گزاران سلامت( معاونین یا نفردوم هر سازمان و ارگان شهرستان) و ۳. اندیشگاه سلامت شهرستان( متشکل از متخصصان و نخبگان) پیش بینی شده است.

وی هدف از تدوین سند جامع سلامت شهرستان را ارتقای عادلانه شاخص‌های سلامت با حضور و مشارکت همه دستگاه‌های دولتی در شهرها و روستاهای شهرستان عنوان کرد.