- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تجهیز تمام کانون‌های فرهنگی مساجد سعدآباد

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد از تجهیز تمام کانون‌های فرهنگی مساجد سعدآباد در سال جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: تجهیز تمام کانون‌های فرهنگی مساجد سعدآباد

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام عبدالکریم جمالی شامگاه دوشنبه در نشست فعالان فرهنگی و تبلیغی سعدآباد اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در ترویج و گسترش شعائر و فرهنگی دینی در جامعه برعهده دارند.

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد خاطرنشان کرد: وجود کانون‌های فرهنگی هنری در کنار مساجد و ارائه برنامه‌های متنوع سبب می‌شود جوانان در برابر آسیب‌های فرهنگی مصون مانده و همیشه در صحنه باشند.

وی تصریح کرد: نقش کانون‌های مساجد در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ دینی و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن و ارائه برنامه‌های فرهنگی هنری در راستای جذب جوانان به سمت مساجد مهم و اساسی است.

جمالی اذعان داشت: باید زمینه‌های لازم برای افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مسجد در این شهر به ویژه در مناطق روستایی فراهم شود.

وی از تجهیز تمام کانون‌های فرهنگی مساجد سعدآباد خبر داد و افزود: برای رشد و اعتلای فرهنگ دینی در سعدآباد، تمام کانون‌های فرهنگی مساجد این منطقه به امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مجهز می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اهمیت بسیج مساجد تصریح کرد: بسیج مساجد نقش بسیاری در گسترش فعالیت‌های ارزشمند مسجدی در جامعه دارد و جذب و ساماندهی جوانان و نوجوانان به مساجد و فعالیت‌های مسجد یکی از مهم‌ترین وظایف بسیج مساجد است.

وی اظهار داشت: عمران و آبادانی بعد ظاهری و معنوی مساجد، تشکیل جلسات اعتقادی، بصیرتی و معنوی، ارتقاء فرهنگ ارزشمند قرآنی و اسلام ناب از دیگر وظایف بسیج مساجد و محلات است.

جمالی از حضور باشکوه بانوان سعدآباد در طرح‌های قرآنی خبر داد و گفت: حضور گسترده بانوان علاقمند به مباحث قرآنی در طرح قرآنی ۱۴۴۶ موجبات برگزاری با شکوه این طرح را در بخش سعدآباد فراهم آورده است.

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد افزود: یکی از راه‌های تأمین نیاز روحی افراد ارتباط با قرآن کریم است که خوشبختانه امسال با توصیه‌های مقام معظم رهبری طرح ۱۴۴۶ در این راستا به حفظ جزء سی ام اختصاص یافت.

وی این طرح را فرصتی مناسب برای کشف استعداد و ایجاد توانمندی در اشخاص برای حفظ قرآن کریم خواند و بیان کرد: برای افزایش کیفیت برنامه‌های قرآنی برنامه‌ریزی شده است.