قرارداد بهسازی و تحکیم زمین پروژه PDH/PP/Utility با قرارگاه خاتم الانبیا در پارس جنوبی به امضا رسید .
تاريخ ارسال خبر : 29 آگوست 2021 | ساعت 22:21 | کد خبر: 36885 | sv1,021 | چاپ این مطلب


  1. “عسلویه نیوز”قرارداد بهسازی و تحکیم زمین پروژه PDH/PP/Utility شرکت توسعه پلیمر کنگان با قرارگاه خاتم الانبیا در پارس جنوبی به امضا رسید .

به گزارش ”عسلویه نیوز”به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه پلیمر کنگان ، مدیر عامل این شرکت در آیین امضا قرارداد گفت:در راستای تحقق منویات ارزشمند مقام معظم رهبری با هدف جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده این پروژه در زمینی با ۴۴ هکتار مساحت به مرحله اجرا در می آید و زمینه اشتغال بیش از سه هزار نفرازنیروهای متخصص با اولویت جذب و استخدام جوانان دانش آموخته استان بوشهر فراهم می شود.

🔻مهندس حمید رضا ولایتی با اشاره به ویژگی های این پروژه بزرگ افزود: طرح PDH/PP یکی از پروژه های راهبردی سطح منطقه است که ظرفیت تولید پروپیلن به روش هیدروژن زدایی از خوراک پروپان تولید فازهای گازی جنوبی و متعاقبا تولید ۶۰۰ هزارتن پلی پروپیلن با اهداف بهبود زنجیره تولید پروپیلن و پلی پروپیلن کشوررا دارد وی اظهار داشت : که از این رهگذر خوراک و مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی تامین می شود که نقشبسزایی در اشتغال زایی و جلوگیری از خام فروشی دارد.

🔻به گفته مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه پلیمر کنگان از نظر فنی و تجاری پروژه PDH/PP یک مجتمع استراتژیک برای واحدهای پایین دستی محسوب می شود که تمامی کشورهای صاحب صنعت پتروشیمی بر روی تولید پروپیلن سرمایه گذاری می کنند چون در آینده بازارفروش خوبی دارد و محصول آن دارای مشتری است.

🔻ولایتی با اشاره به تکمیل زنجیره تولید تصریح کرد: بر مبنای طراحی های انجام شده حدود ۷۰ درصد از تجهیزات پروژه مزبور توسط سازندگان داخلی تولید و تامین می شود که متضمن رونق اقتصادی و خلق ارزش افزوده در زنجیره تولید ملی است و با اجرای این پروژه علاوه بر سهامداران صندوق بازنشستگی مجموعه اقتصادی کشور نیز منتفع می شود.

🔻این مقام مسئول خاطر نشان کرد:شرکت توسعه پلیمر کنگان توانست با هوشمندی و پی گیری های مجدانه در شرایط سخت تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تکنولوژی این پروژه را از معتبرترین لایسنس های دنیا اخذ نماید.

🔻مدیرعامل شرکت توسعه پلیمر کنگان با اشاره به موقعیت جغرافیایی ممتاز زمین به دلیل همجواری با ساحل خلیج فارس افزود: این پروژه در بهترین نقطه منطقه واقع شده و از نظر موقعیت آبگیری، دسترسی به جاده های اصلی و استقرار محل تامین خوراک مورد نیاز در فاصله ۳ کیلومتری محل اجرای پروژه از مزیتهای کم نظیری برخوردار است که کاهش هزینه های تولید را در پی خواهد داشت. وی از اخذ همه مجوزهای اصولی از جمله مجوز قرارداد خوراک و مجوز زیست محیطی و تمهید زیر ساخت های لازم برای آغاز عملیاتی اجرایی این پروژه خبر داد .

🔻مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت توسعه پلیمر کنگان با تقدیر از همکاری، تعامل سازنده و مساعدت مسئولان محلی برای فایق آمدن بر چالش های فرارو گفت: نقش بی بدیل حجت الاسلام دکتر احمدی نماینده محترم مردم شریف شهرستان های کنگان،دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، پاک نژاد فرماندار کنگان و اعضای شورای تامین این شهرستان راهگشا بوده است .

🔻مهندس ولایتی با ابراز خرسندی از برنده شدن و واگذاری عملیات اجرایی این پروژه توسط قرار گاه خاتم الانبیا تصریح کرد: پیشینه این مجموعه بزرگ اقتصادی و برخورداری از صلاحیت های فنی و تخصصی از یک سو و رویکرد جهادی در قرارگاه خاتم الانبیا نوید بخش فرجام نیکو برای این پروژه است.

🔻بر پایه این گزارش مدیرعامل هلدینگ تخصصی دریایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز در این نشست اظهار با تاکید بر فراهم بودن همه ساز و کارهای مورد نیز در مجموعه متبوعش از توانمندی و ظرفیت های بالای این هلدینگ به عنوان یکی از قابلیت های اثر بخش در صنایع بزرگ کشور یاد کرد .

🔻وی افزود:امروز ابزار، تکنیک و تخصص را در اختیار داریم و با استفاده از این ظرفیت ها توانسته ایم بر مشکلات و معضلات پیش رو غلبه کرده و در اجرای پروژه ها موفق باشیم اطمینان داشته باشید که با علاقه، تخصص و توان نیروهای ما، این پروژه نیز مانند فعالیت های قبلی به بهترین وجه ممکن به سرانجام خواهد رسید.

🔻پروژه PDH/PP با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزارتن پروپیلن تحت لیسانس UOP و ۲ واحد ۳۰۰ هزارتنی پلی پروپیلن جمعاًباظرفیتتولید۶۰۰هزارتنتحتلیسانس Basellویکواحدسرویسهایجانبیبصورتمستقل است .

🔸این پروژه در شهرستان کنگان استان بوشهر واقع است.

🌐 به واتساپ عسلویه نیوز بپیوندید.

https://chat.whatsapp.com/Iv67MSMaGFU22rIWpnTJ4P


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ