انجام آزمایش زردی نوزادان با دستگاه بیلی‌روبین‌متر تشخیصی زردی بصورت رایگان
تاريخ ارسال خبر : 29 آگوست 2016 | ساعت 19:45 | کد خبر: 35430 | sv204 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه از انجام آزمایش زردی نوزادان با دستگاه بیلی‌روبین‌متر تشخیصی زردی بصورت رایگان در مرکز چاه مبارک خبر داد.بیلی روبین متر

به گزارش “عسلویه نیوز” جاسم زارعی پیش از ظهر امروز در آیین راه‌اندازی دستگاه بیلی‌روبین‌متر تشخیصی زردی(یرقان) نوزادی در مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه مبارک اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، انجام آزمایش زردی نوزادان با این دستگاه تا پایان این هفته رایگان انجام می‌شود و پس از آن با تعرفه دولتی انجام خواهد شد.

وی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره ۲ شهید بزرگوار رجایی و باهنر، ضمن تقدیر و تشکر از خیرین و نمایندگان آنها، و شوراها و دهیاری‌های بخش، به فعالیت‌های دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت بطور عام و اقدامات در شهرستان بطور خاص اشاره کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه خاطر نشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و حتی در ابتدای پیروزی انقلاب، پزشکی در منطقه نبود و بهیاران و کمک بهیاران و یا در بهترین حالت پزشکان بنگلادشی و پاکستانی در روستاها با وضعیتی رقت‌بار طبابت می‌کردند.

زارعی با بیان اینکه تمام مراکز سلامت روستایی عسلویه دارای پزشک هستند تصریح کرد: هم‌اکنون با اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در کشور و بویژه در استان بوشهر به جرات می‌توان ادعا کرد که هیچ مرکز خدمات جامع سلامت روستائی را نمی‌توان یافت که از نعمت پزشک محروم باشد.

این مسؤول اضافه کرد: مرکز چاه مبارک علیرغم اینکه هنوز از نظر چارت تشکیلاتی ۲ پزشکی است اما عملا چهار پزشک در آن مشغول به کار هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه افزود: این خدمات از برکت نظام مقدس اسلامی، به ویژه دولت تدبیر و امید بوده که با افزایش سقف پرداختی به پزشکان، زیر میزی را تا مرز نزدیک به صفر رسانده و پزشکان را از بخش خصوصی به بخش دولتی کشانده است.

وی گفت: در طرح نظام سلامت، خدمات با کیفیت بخش خصوصی اما با تعرفه دولتی برای عموم ارائه می‌شود و امیدواریم این روند تداوم یابد.

/فارس


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ