آتش سوزی در پارس جنوبی خللی در روند تولید ایجاد نکرد
تاريخ ارسال خبر : 30 آگوست 2016 | ساعت 19:20 | کد خبر: 35449 | sv177 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز”مدیرعامل و فرمانده ارشد مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت:آتش سوزی در پارس جنوبی خللی در روند تولید ایجاد نکرد.یوسفی

به گزارش “عسلویه نیوز” مهدی یوسفی چهارشنبه شب در گفت وگو با ایرنا افزود: پساب های هیدروکربوری سوخته شده در حوضچه های پالاشگاه ششم هرچند دود زیادی داشت اما فاصله آتش سوزی تا تاسیسات زیاد بود و پالایشگاه از مدار تولید خارج نشد.

وی یادآورشد: آتش سوزی درحوضچه دوقلوی واحد ۱۲۹ پالایشگاه ششم از نظر اقتصادی نیز خسارت زیادی نداشته است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: در این حوضچه هیدرو کربوری های مخلوط آب و نفت برای حفظ محیط زیست جداسازی و بخشی از آن بازیافت و مابقی نیز تحت کنترل سوزانده می شود.

وی گفت:این حادثه اطمینان از قابلیت و ظرفیت مدیریت بحران و همگرایی موجود برای مقابله با حوادث مشابه را اثبات کرد.

یوسفی باشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته است یادآورشد: با خاموش شدن آتش گروههای آتش نشانی در حال خنک سازی محل وقوع حادثه هستند و تا اطمینان کامل از رفع خطر در محل حادثه حضور خواهند داشت.

فرمانده ارشد ستاد مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: واحدهای آتش نشانی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت های پتروشیمی در مهار آتش سوزی مشارکت داشتند.

هم اینک هشت پالایشگاه گازی در پارس جنوبی بطور کامل راه اندازی و در حال تولید است و دو پالایشگاه نیز در حال راه اندازی است.

از مجموع ۲۹ شرکت پتروشیمی در عسلویه ۱۳پتروشیمی به طور کامل راه اندازی شده است.

عسلویه در ۲۸۵کیلومتری جنوب بوشهر واقع شده است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ