- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پیشنهاد وام ۴۰ میلیون تومانی ساخت مسکن به بانک مرکزی

مدیرعامل بانک مسکن از ارائه پیشنهاد افزایش سقف وام ساخت مسکن به بانک مرکزی خبر داد و گفت:پیشنهاد افزایش ۱۰ میلیون تومانی سقف تسهیلات ساخت مسکن به بانک مرکزی ارائه شده اما هنوز هیچ مجوزی از سوی بانک مرکزی برای افزایش وام ساخت به ۴۰ میلیون تومان از سوی بانک مرکزی صادر نشده است.

قدرت‌الله شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که حال که سقف وام خرید مسکن افزایش یافته آیا خبری از افزایش وام ساخت مسکن که گفته می شد به ۴۰ میلیون تومان می رسد هست افزود: هنوز مجوز افزایش وام ساخت به ۴۰ میلیون تومان از سوی بانک مرکزی صادر نشده است چرا که بانک مسکن هیچ کاری را بدون مجوز بانک مرکزی انجام نمی‌دهد.

ارائه پیشنهاد افزایش وام ساخت به بانک مرکزی

وی با بیان اینکه فعلا سقف وام ساخت مسکن ۳۰ میلیون تومان است اضافه کرد:بانک مسکن پیشنهاد خود را به بانک مرکزی ارائه کرده و اگر مجوز لازم داده شود آن وقت اقدام می کند.
شریفی در پاسخ به این سوال که آیا این دو میلیون تومانی که وام خرید مسکن افزایش پیدا کرده است تاثیری در افزایش قیمت مسکن دارد گفت: البته باید اذعان شود که هنوز پرداخت وام ۲۰ میلیون خرید مسکن آغاز نشده است اما این ۲ میلیون تومان که به سقف وام خرید مسکن اضافه شده است چندان تاثیر روانی بر بازار نخواهد داشت.
وی ادامه داد: رشد ۶۵ درصدی پرداخت تسهیلات خرید مسکن نیز نشان می‌دهد که به هر حال متقاضیان خرید مسکن از تسهیلات خرید استقبال خوبی داشته‌اند.

رشد ۶۵ درصدی تسهیلات خرید مسکن

به گفته وی،تسهیلات خرید مسکن در سال جاری با حدود ۶۵ درصد رشد به ۱۹ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال رسیده است.
مدیرعامل بانک مسکن گفت: برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی متقاضیانی که قبلا برای دریافت ۱۸ میلیون تومان ۹ میلیون تومان سپرده‌گذاری می‌کردند و یک سال انتظار می‌کشیدند حال باید ۱۰ میلیون سپرده بگذارند و یک سال انتظار بکشند.
وی افزود: تمامی دارندگان حساب های صندوق پس انداز مسکن با گذشت حداقل ۱۲ ماه از تاریخ افتتاح حساب و حفظ حداقل متوسط موجودی ۱۰۰ میلیون ریال می توانند از تسهیلات ۲۰۰میلیون ریالی خرید، احداث و یا تکمیل واحد مسکونی استفاده نمایند.
وی حداقل متوسط موجودی برای بهره مندی از تسهیلات خرید مسکن را ۲۹ میلیون ریال در هر دوره اعلام کرد و افزود: با حفظ حداقل متوسط موجودی، حداقل مدت انتظار جهت دریافت سقف این تسهیلات ۷ دوره ۶ ماهه است.

تغییرات سقف وام مسکن بعد از گرفتن اثرات

مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به این سوال که آیا باز هم پیشنهادی برای افزایش وام خرید مسکن خواهید داد گفت: باید ببینیم که اثرات این افزایش ۲ میلیون تومان وام خرید مسکن چه خواهد شد یعنی اگر اثرات آن منفی نباشد آن وقت میَ‌‌توان در مورد تغییرات سقف وام مسکن فکر کرد تا نیاز متقاضیان وام خرید مسکن را پاسخ داد.