- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

زمان واریز یارانه‌ها تغییر کرد، مشکل عابربانک‌ها حل نشد

باز هم با واریز یارانه‌های نقدی ازدیاد جمعیت مقابل دستگاه‌های خودپرداز در خیابان‌های مختلف شهر مشاهده شد و البته ضعف سیستم شتاب بر این امر می‌افزود.

از همان ابتدا که یارانه‌های نقدی به حساب سرپرست خانوارها واریز شد سیل جمعیت برای برداشت این وجوه مقابل بانک‌ها شکل می‌گرفت و این موضوع و البته در کنار آن واریز حقوق کارمندان و کارگران و مسائلی از قبیل پرداخت قبوض آب و برق و گاز موجب افزایش تقاضا از دستگاه‌های خودپرداز و به دنبال آن ضعف شتاب و خدمت‌رسانی این دستگاه‌ها می شد.
از آنجایی که زمان واریز یارانه‌های نقدی با واریز حقوق کارمندان و کارگران و همچنین پرداخت قبوق خدماتی شهری همزمان شده و این امر بنا به گفته مسئولان بانک مرکزی عامل اصلی شلوغی عابربانک‌ها بود، بانکی‌ها به مسئولان هدفمندی یارانه‌ها پیشنهاد دادند که زمان واریز یارانه‌های نقدی را تغییر دهند.
از همین رو تصمیم برآن شد که برای جلوگیری از شلوغی دستگاه‌های خودپرداز و همچنین اختلال در شبکه شتاب زمان واریز یارانه‌ها از ابتدای هر ماه به هفته دوم همان ماه تغییر پیدا کند تا دیگر این مشکلات برای مردم به وجود نیاید.
اما مشاهدات خبرنگار فارس و همچنین تماس‌های مردم با این خبرگزاری بیانگر تشکیل صف‌های طولانی مقابل بانک‌ها و عدم ارائه خدمات توسط برخی دستگاه‌های خودپرداز همزمان با واریز مرحله هفتم یارانه‌های نقدی است.
بازهم دیروز پیام‌هایی از جمله “دستگاه قادر به ارائه خدمات نمی‌باشد” مردم را از یک دستگاه‌ خودپرداز به دستگاه دیگر کشاند تا بالاخره بعد از پیدا کردن یک دستگاه سالم و البته قادر به ارائه خدمات مردم حاضر شوند برای تأمین اسکناس مورد نیاز خود در صف طولانی منتظر بمانند.
ولی باید دید چرا باوجود تدابیر اندیشیده شده از سوی بانک مرکزی بازهم برخی بانک‌ها شبکه خود را به روی کارت‌های دیگر بانک‌ها می‌بندند و دستگاه خودپرداز خود را عمداً‌ از سرویس خارج می‌کنند تا این مشکلات در سطح شهر آنهم در ایام تعطیلات عید برای مردم به وجود بیاید.
امیدواریم در مرحله هشتم واریز یارانه‌های نقدی بانک مرکزی با بانک‌های متخلف در این زمینه به صورت قاطع برخورد کند.