نیروهای بومی عسلویه برای پذیرش مسئولیت در شهرستان آماده باشند
تاريخ ارسال خبر : 2 سپتامبر 2016 | ساعت 17:16 | کد خبر: 35465 | sv296 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” امام جمعه عسلویه گفت: نیروهای بومی عسلویه برای پذیرش مسئولیت در شهرستان آماده باشند.امام جمعه

به گزارش “عسلویه نیوز”حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان عسلویه پس از دعوت به تقوای الهی با ذکر سخنی از پیامبر گرامی اسلام (ص) به اهمیت حیا در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: حیا در واقع نشانه ایمان است و داشتن حیا نشانه شخصیت است.

وی با بیان اینکه حیا و ایمان به هم وابسته و پیوسته‌اند افزود: شخص با حیا، ذات و وجودش سراسر خیر و خوبی است و اگر کسی حیا نداشته باشد و بی پروا باشد تمام وجودش شر است و خیرش به مردم نمی‌رسد مخصوصا برای خانم‌ها حیا بسیار لازم است و هرچه باحیاتر در منظر دیگران ظاهر شوند ایمان‌شان بیشتر حفظ می‌شود.

امام جمعه عسلویه در خطبه دوم نیز به دیدار رهبر معظم انقلاب با وزیر دفاع و کارکنان این وزارتخانه و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی اشاره کرد و ابراز داشت: رهبر انقلاب در این دیدار در مورد دولت‌های آمریکا فرمودند “هر دو حزب در آمریکا صلاحیت اخلاقی ندارند، خودشان صاحب صلاحیت نیستند و در مورد کشورهایی مثل جمهوری اسلامی نظر می‌دهند”.

هاشمی‌نژاد تاکید کرد: هر دو حزب مرتکب جنایات فراوان و بی شماری در دنیا شده‌اند و فرقی با یکدیگر ندارند، رنگ و لعاب و شعارهایشان گاهی عوض می‌شود و وحشی گری و جنایاتشان یکی است؛ حضرت آقا فرمودند “نمی‌شود با اینها مذاکره کرد و به تفاهم رسید و هر کس فکر کند می‌شود با اینها کنار آمد اشتباه می‌کند که البته تجربه برجام این را ثابت کرد”.

وی به ۱۲ شهریور سالروز شهادت دلیرمرد نامی استان بوشهر شهید رئیسعلی دلواری اشاره کرد و یادآور شد: این روز در واقع روز مبارزه با استعمار پیر انگلیس است و شاخصه ارزشمندی که شهید رئیسعلی دلواری را بر سر زبان‌ها انداخت ولایت پذیری محض و فرمانبری از روحانیت و علمای دینی بود.

امام جمعه عسلویه در ادامه به سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و اظهار داشت: ما شیعیان که پیرو این دو بزرگوار هستیم باید در بحث ازدواج نیز به اینها اقتدا کرده و ازدواج آسان را ترویج کنیم.

هاشمی‌نژاد بیان کرد: می‌گویند سن ازدواج بالا رفته که بدون تردید همه‌ به خاطر مسائل مالی و اقتصادی نیست و بعضی از سخت گیری‌های خانواده‌ها مانع از ازدواج جوانان شده است.

وی به ۱۷ شهریور سال ۵۷ اشاره کرد و گفت: ۱۷ شهریور سال ۵۷ چندین هزار نفر از مردم انقلابی و مسلمان در میدان ژاله تهران به خاک و خون کشیده شدند که این روز را گرامی می داریم و به شهدا درود می‌فرستیم، چرا که همه ما مدیون شهدا هستیم.

امام جمعه عسلویه با اشاره به معرفی مدیر جدید آموزش و پرورش عسلویه خاطر نشان کرد: تودیع و معارفه رئیس آموزش و پرورش انجام شد؛ از زحمات آقای سنگی فرد که زحماتی متحمل شدند و کارهای خوبی انجام دادند تشکر می‌کنم و برای آقای احمدی آرزوی توفیق دارم.

هاشمی‌نژاد اضافه کرد: این سئوال در ذهن مردم هست که چرا از نیروی بومی در مدیریت آموزش و پرورش استفاده نشده است، بنده از نزدیک در جریان کار بودم و با چند نفر از نیروهای بومی صحبت کردم زیر بار نرفتند و بدون تردید وقتی بچه‌های بومی شانه خالی می‌کنند این اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: اگر عزیزان بومی شهرستان عسلویه، شرایط دارند باید حاضر و آماده باشند و مسئولیت را بپذیرند و به مردم و شهرستان خدمت کنند تا انگ ناتوانی به نیروی بومی نزنند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ