- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برپایی ۹۰ دوره کلاس تخصصی اوقات فراغت در عسلویه

رئیس آموزش و پرورش عسلویه از برپایی ۹۰ دوره کلاس تخصصی اوقات فراغت در عسلویه خبر داد.

خبرگزاری فارس: برپایی 90 دوره کلاس تخصصی اوقات فراغت در عسلویه

به گزارش” عسلویه نیوز”  اسماعیل احمدی در آیین تجلیل از عوامل اجرایی دوره‌های اوقات فراغت اظهار داشت: آموزش و پرورش یک نهاد مهم و تاثیرگذار در جامعه است و تقریبا تمام خانواده‌ها به نوعی با این نهاد در ارتباط هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه عسلویه با تقدیر از ارگان‌ها، نهادها، شهرداری‌ها، دهیارها، شوراها و مدیران مدارس که با آموزش و پرورش همکاری کردند افزود: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی تعامل و همکاری خوبی با آموزش و پرورش داشت و سایر نهادها نیز تلاش زیادی برای اجرای موفق طرح اوقات فراغت داشتند.

احمدی به تشریح فعالیت‌های انجام شده در طرح اوقات فراغت در زمینه کلاس‌های قرآنی، روان‌خوانی، روخوانی، تجوید، کامپیوتر، زبان خارجه، گل‌سازی، شنا، کلاس‌های فیلم‌سازی و تئاتر پرداخت و اذعان داشت: این فعالیت‌ها در قالب ۱۲ پایگاه و ۹۰ دوره کلاس تخصصی در سطح بخش برگزار شد.

بخشدار ویژه عسلویه نیز از تلاش‌های رئیس اداره آموزش و پرورش عسلویه و حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی این اداره در راستای برنامه‌های طرح اوقات فراغت و همچنین برگزاری مراسم باشکوه اختتامیه تشکر کرد.

عبدالله نادری با اشاره به پیشرفت‌های اخیر کشور افزود: پیشرفت‌های علمی، فناوری، انرژی هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، بحث دفاعی، هدفمند کردن یارانه‌ها، مسکن مهر و هزاران مورد دیگر که در کشور انجام شده در شرایط سخت تحریم و جنگ نابرابر اقتصادی صورت گرفته است.

وی به حوادث سوریه اشاره و با اعلام اینکه در سوریه برای استکبار جهانی بحث مردم مطرح نیست بلکه هدف آنها از بین بردن محور مقاومت است خاطر نشان کرد: واقعاً اگر برای آنها حقوق بشر و دموکراسی مطرح بود چرا در برابر حوادث فلسطین و عراق سکوت کردند و متأسفانه برخی از کشورهای منطقه نیز دنباله‌روی آنها هستند.

نادری با بیان اینکه کلاس‌های اوقات فراغت زمینه مساعدی برای پرورش خلاقیت و ابتکار و توانمندی دانش‌آموزان به‌وجود می‌آورد گفت: کیفی سازی برنامه‌های اوقات فراغت باید در اولویت کاری برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد تا از این طریق بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

وی با تشکر از حمایت‌ها و مساعدت‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در سطح بخش خاطر نشان کرد: نمی‌توان با قالب‌های تکراری برنامه‌های موفق را برای اوقات فراغت جوانان ایجاد کرد.

بخشدار ویژه عسلویه با بیان اینکه یکی از وظایف ما مسئولان برحذر داشتن نوجوانان و جوانان از انحرافات و مسائل و آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: غنی کردن اوقات فراغت جوانان و برگزاری کلاس‌های متعدد برای آنها نقش مهمی در احیا و تثبیت فرهنگ اسلامی آشنایی با احکام دینی و عقیدتی و فرهنگی و راه مقابله عملی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

در پایان با اهدا لوح تقدیر از تعدادی از مدیران پایگاه‌ها و مدرسان تقدیر به عمل آمد.