با تایید وزارت بهداشت و درمان هر دو دُز واکسن کرونا انجام شده باشد
تاريخ ارسال خبر : 4 سپتامبر 2021 | ساعت 15:03 | کد خبر: 36889 | sv749 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” رییس‌جمهوری برگزاری مراسم اربعین منوط به موافقت دولت عراق دانست و گفت: در صورت موافقت کشور میزبان، کسانی می‌توانند به زیارت اربعین مشرف شوند که با تایید وزارت بهداشت و درمان هر دو دُز واکسن کرونا را زده باشند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به لزوم فعال بودن وزارت کشور و کمیسیون اجتماعی در استان‌ها در زمینه بررسی، شناخت و راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و روحی و روانی ناشی از کرونا، اظهار داشت: باید این موضوع در دستور کار قرار بگیرد و با استفاده از نظرات فرهیختگان حوزه و دانشگاه راهکارهای علمی اتخاذ شود تا کمترین آسیب اجتماعی و روحی را داشته باشیم.

رییس‌جمهوری با ابراز خرسندی از پایین بودن عوارض واکسن های استفاده شده اعم از وارداتی و تولید داخل، بر لزوم اطلاع‌رسانی درست و دقیق در این درخصوص تاکید کرد و گفت: اینکه واکسن داخلی در مقایسه با انواع وارداتی آن کمترین عوارض را دارد، می‌تواند برای مردم در مقابله با تبلیغات بدخواهان که تولید و توانایی متخصصان داخلی را زیر سوال می‌برند، اطمینان خاطر و آرامش به همراه داشته باشد.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اهمیت توجه به واکسیناسیون مهاجرین و مشکوک التابعین، گفت: وزارت کشور و استانداران مرزی باید نظم و انضباطی در زمینه واکسیناسیون این افراد که میهمانان جمهوری اسلامی هستند، فراهم کنند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

رییس دولت سیزدهم روند واکسیناسیون در کشور را امیدبخش خواند و با اشاره به افزایش واردات واکسن و تولید داخل در هفته های آینده بر لزوم تسریع و توسعه واکسیناسیون در گروه های سنی مختلف تاکید کرد.

رییسی همچنین برگزاری مراسم اربعین حسینی را منوط به موافقت دولت عراق و اعلام شرایط پذیرش زوار از جانب این کشور دانست و تأکید کرد، بدون تردید در صورت موافقت کشور میزبان، کسانی می‌توانند به زیارت اربعین مشرف شوند که با تایید وزارت بهداشت و درمان هر دو دُز واکسن کرونا را زده باشند.


نظرات کاربران 

یک پاسخ به "با تایید وزارت بهداشت و درمان هر دو دُز واکسن کرونا انجام شده باشد"

  1. عبدالحسن گفت:

    با عرض سلام و خدا قوت
    تکلیف افرادی که تا کنون هنوز شرایط واکسیناسیون برای آنها اعلام نشد یا اگر اعلام شده یک دوز واکسینه شده اند و قصد سفر پیاده روی اربعین را دارند چی میشه؟

ارسال یک پاسخ