- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بخش خصوصی جرأت ورود به پتروشیمی را ندارد

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی جرأت ورود به پتروشیمی را ندارد و دولت نیز در این زمینه پیش‌قدم نمی‌شود.

به گزارش”عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد نشست با شهردار برازجان و اعضای شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: دشتستان از شهرستان‌های مهم و بزرگ و تاثیرگذار در کشور است و برای توسعه این شهرستان نباید کم‌کاری کنیم.

وی به سفر رئیس جمهور در آینده نزدیک به استان اشاره کرد و افزود: این سفر رئیس جمهور بهترین فرصت است؛ با توجه به انگیزه دولت در سال آخر باید طرحی بزرگ را آماده کرده و ارایه بدهیم چون وقتی در این دولت مصوب شود دولت‌های بعدی موظف به اجرای آن هستند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بودجه‌ها باید به سمتی هدایت شوند که فضای نشاط و تحرک در شهر ایجاد شود مثل فضای سبز و اصلاح ورودی‌ها و … که باید با کار کارشناسی و همفکری متخصصان این امر انجام شود.

وی ادامه داد: باید توجه کنیم که عمده‌ترین مشکلات امنیتی و اخلاقی به علت احساس کم‌شخصیتی افراد است و وقتی فضای شهر به گونه‌ای باشد که شهروندان احساس شخصیت و امنیت کنند در حوزه فرهنگی و امنیتی شاهد ارتقای خوبی خواهیم بود.

موسوی‌نژاد گفت: ایجاد پارک، روشنایی، مکان‌های فرهنگی و فضاهای زیبا در محلات محروم می‌تواند خیلی مشکلات اخلاقی و فساد را حل کند.

این مسئول با اشاره به مطرح شدن دشتستان برای فرمانداری ویژه اذعان داشت: طبق چهار مؤلفه قانونی، فرمانداری ویژه شامل دشتستان نمی‌شود و از این چهار مولفه دشتستان فقط یکی را دارد که قدمت بیش از پنجاه سال فرمانداری است؛ چرا که فرمانداری دشتستان ۵۷ سال قدمت دارد.

موسوی‌نژاد به پروژه راه‌آهن اشاره کرد و ابراز داشت: متاسفانه راه‌آهن را از اهرم عبور داده‌اند و طبق آخرین نشست‌هایی که با وزیر راه داشتیم پیشنهاد و موافقت شده که یک خط آنتنی و یک مسیر کمانی ایجاد شود تا دشتستان نیز از این پروژه بهره‌مند شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس در ارتباط با ایجاد پتروشیمی در دشتستان نیز گفت: بخش خصوصی جرات ورود را ندارد و دولت هم پیش‌قدم نمی‌شود؛ ولی صحبت‌ها و رایزنی‌هایی شده که دولت ابتدا شروع کند و سپس بخش خصوصی وارد شود.

وی افزود: صنایع پایین دستی و تکمیلی پتروشیمی اشتغال بیشتری ایجاد می‌کند و طبق صحبت‌هایی که با وزیر نفت و معاونان ایشان شده قرار شده صنایع پایین دستی در بخش‌ها ایجاد شود و امیدوار هستیم در ایجاد پتروشیمی در دشتستان شاهد تلاش بیشتری باشیم.