- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جلالیان : بیکاری در عسلویه بیداد می کند

عسلویه نیوز ،عسکر جلالیان با بیان این مطلب افزود: بعضاً آمارهای ۴۰، ۵۰ و حتی ۶۰ درصدی در خصوص جذب نیروهای بومی در پارس جنوبی از برخی منابع رسمی اعلام می شودکه هیچ کدام صحیح نیست.

بیکاری در عسلویه بیداد می کند

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بیکاری در کنگان و عسلویه بیداد می کند و اگر در تجمعات مردم شرکت کنید به غیرواقعی بودن این آمارها پی خواهید برد.

جلالیان با اشاره به حجم مکاتبات مردم جهت اشتغال در پارس جنوبی افزود: در حوزه کنگان وعسلویه از هر ۱۰۰ نامه ای که به ما داده می شود ۸۰ مورد مربوط به اشتغال در شرکت های نفتی عسلویه است.

حجم مکاتبات مردم بیانگر غیرواقعی بودن آمارهای منتشر شده است

وی ادامه داد: این نامه ها بیانگر غیرواقعی بودن آمارهای رسمی توسط برخی شرکت های نفتی است.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس با بیان این که برای رفع این مشکل باید دنبال راهکاری منطقی بود اظهار داشت: بنده به وزارت نفت بارها تأکید کردم که چرا مصوبه دولت درخصوص جذب ۵۰ درصدی نیروهای بومی را اجرا نمی کنید؟

متأسفانه شفقت تدبیری در خصوص مصوبه رییس جمهور نکرد

جلالیان با اشاره به مذاکرات خود با شفقت، استاندار سابق بوشهر گفت: بنده بارها به شفقت گفتم، قانونی که هم اکنون در دست شماست باید به مرحله اجرا درآید و می طلبد که تدبیری برای عملی شدن آن اندیشیده شود که متأسفانه هیچ گاه این تدابیر صورت نگرفت.

وی با بیان این که در زمان شفقت مجوزی اخذ کردیم مبنی بر این که برخی از نیروها به صورت رایگان آموزش ببینند افزود: متأسفانه برای جذب این نیروها نیز هیچگونه راهکاری ارایه نشد.

جهانبخش مصوبه رییس جمهور را پیگیری کند

جلالیان همچنین از استاندار بوشهر خواستار پیگیری این قضیه شد و ابراز داشت: همه باید با کمک یکدیگر زمینه اجرایی شدن این مصوبه را فراهم کنند.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اخیراً معاونت بهداشت و درمان وزارت نفت آزمونی برای جذب ۱۴۰ نیرو در پارس جنوبی برگزار کرده است اظهار داشت: همزمان با برگزاری این آزمون به صورت حضوری با معاون وزیر نفت جلسه ای برگزار کرده و خواستار اجرایی شدن مصوبه رییس جمهور شدم.

آزمون اخیر وزارت نفت جهت جذب نیرو در پارس جنوبی باید تجدید شود

وی با نارضایتی از نوع گزینش افراد برای جذب در پارس جنوبی ابراز داشت: متأسفانه در برگزاری این آزمون هم حقوق مردم استان نادیده گرفته شد و بنده با نامه ای که به وزارت نفت نوشتم خواستار تجدید آزمون شدم.

جلالیان در گفتگو با خبرنگار ما ادامه داد: هم اکنون رونوشتی از این نامه برای معاون اول رییس جمهور  و استاندار بوشهر ارسال شده تا جهانبخش از طریق مجاری قانونی آن را رسیدگی کند.

اگر وزیر نفت ما را قانع نکند طرح سئوال خواهیم کرد

نماینده کنگان، دیر و جم در مجلس با بیان این که اگر وزیر نفت ما را در این خصوص قانع نکند از  وی در مجلس طرح سئوال خواهیم کرد ابراز داشت: از وزیر نفت می خواهم در صحن مجلس توضیح دهد که چرا مصوبه ۵۰ درصدی جذب نیروهای بومی در استان بوشهر رعایت نشده است.

وی با بیان این که متأسفانه وزارت نفت به مصوبه های دولت تمکین نمی کند افزود: اگر ۲۰ درصد مصوبه دولت در خصوص جذب نیروهای بومی اجرایی شود بسیاری از این مشکلات رفع خواهدشد.

زندگی جوانان استان به خاطر بیکاری در معرض فروپاشی است

جلالیان ادامه داد: روز گذشته یکی از جوانان منطقه که دارای مدرک کارشناسی ارشد بود به دفتر بنده در تهران آمده و از بیکاری گلایه می کرد و حاضر بود حتی به عنوان کارگر و یا نگهبان در پارس جنوبی مشغول به کار شود.

وی اظهار داشت: این جوان جویای کار با بیان اینکه زندگی اش در حال فروپاشی است از بنده درخواست مداخله در این قضیه و صحبت بامسئولین پارس جنوبی را داشت.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس با ابراز ناراحتی از این موضوع ابراز داشت: اگر پارس جنوبی همکاری می کرد شاهد بروز چنین حوادث تلخ و ناگواری برای جوانان استان نبودیم.

اگر می خواهیم به رهنمودهای مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم باید از همین نقطه شروع کنیم

جلالیان در انتهای گفتگوی خود با سوک ، با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص اتحاد و همدلی بین نیروهای کشور افزود: اگر قرار است به بیانات مهم و ارزشمند مقام معظم رهبری عمل کنیم باید ازهمین جا کار  را آغاز کنیم.

وی در پایان با بیان این که هیچ کس نباید در این قضیه کوتاهی کند تصریح کرد: اگر همه مقید به قانون باشیم فضای مد نظر رهبری در خصوص اتحاد، وحدت و همدلی به راحتی تحقق پیداخواهد کرد.