افزایش روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز به ظرفیت گازی کشور
تاريخ ارسال خبر : 8 سپتامبر 2013 | ساعت 13:14 | کد خبر: 28285 | sv82 | چاپ این مطلب

مدیر پروژه ساخت سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی در شرکت ایزوایکو از افزایش روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز به ظرفیت گازی کشور خبر داد.پپ

به گزارش ” عسلویه نیوز” شهریار افشارپناه شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق تاثیرگذار و مهم در صنعت نفت است و بیش از ۴۴ درصد گاز کشور را تامین می‌کند و نقش این منطقه در تامین سبد انرژی کشور بی‌نظیر است.

وی افزود: فاز ۱۶ پارس جنوبی از فازهای مهم است و برای توسعه این فاز از تمام امکانات و توان موجود بهره می‌بریم.

مدیر پروژه ساخت سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی در شرکت ایزوایکو از پیشرفت ۹۲ درصدی ساخت سکوی این فاز خبر داد و خاطرنشان کرد: ساخت سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی هم‌اکنون بیش از ۹۲ درصد پیشرفت دارد و تا پایان آبان سال جاری از یارد بندرعباس به سمت پارس جنوبی بارگیری می‌شود.

افشارپناه تصریح کرد: این سکو حدود دو هزار و ۸۰۰ تن وزن دارد و وزن پایه فلزی آن نیز که پیش از این نصب شده یک‌هزار و ۷۰۰ تن است.

مدیر پروژه ساخت سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی در شرکت ایزوایکو ابراز داشت: با ساخت سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی در یارد بندرعباس و نصب آن در پارس جنوبی حدود یک میلیارد فوت مکعب به ظرفیت گازی کشور افزوده خواهد شد.

افشارپناه بیان کرد: هم‌اکنون روزانه ۲۹۰ میلیون مترمکعب گاز از ۱۰ فاز بهره‌برداری شده پارس جنوبی تولید می‌شود که با راه‌‌اندازی فازهای در دست اجرا این میزان افزایش می‌یابد.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ