- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

افزایش ۶ برابری اعتبار مقابله با ریزگردها در استان بوشهر

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر از افزایش شش برابری اعتبار مقابله با ریزگردها در استان بوشهر خبر داد. [1]


به گزارش “عسلویه نیوز”  هوشنگ شریفی ظهر امروز در بازدید از اراضی طبیعی تنگ‌ارم در دشتستان اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی استان با تمام توان و ظرفیت خود برای تقویت منابع زیرزمینی تلاش می‌کند و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.

وی افزود: برای جلوگیری از هدر رفت منابع آبی نهایت تلاش و فعالیت خود را به کار می‌بندیم و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر با اشاره به مشکلات مردم بخش تنگ‌ارم خاطر نشان کرد: در بخش تنگ‌ارم، سال قبل که الحمدالله بارندگی هم خوب بود، دولت سدهایی را ایجاد کرد و بر اثر بارندگی زیاد پشت این سدها آب جمع شد و مردم هم تقدیر و تشکر خود را از دولت و اداره منابع طبیعی استان انجام دادند که با همت و مشارکت دوباره مردم امسال هم می‌توانیم کارهای خوبی را انجام دهیم تا بخش کشاورزی در آن منطقه به مانند قبل رشد خوبی داشته باشد.

شریفی تصریح کرد: استان بوشهر آخرین مرحله استانی است، به عنوان مثال اگر در استان اصفهان آب رد شود به شیراز می‌ریزد اما اگر از استان فارس آب رد شود به بوشهر می‌ریزد که اگر ما در اینجا از هدر رفت این آب‌ها جلوگیری نکنیم، این آب به دریا می‌ریزد.

وی یادآور شد: رسالت استان بوشهر در این بخش بیشتر است و جلوگیری از فرسایش خاک از مزیت‌های این برنامه می‌باشد، به لحاظ اینکه استان بوشهر به سوی صنعتی شدن پیش می‌رود، بنابراین فرسایش خاک بالایی داریم.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر از وجود ۳۳۱ هزار هکتار بیابان در استان بوشهر خبر داد و افزود: ما در استان بوشهر ۳۳۱ هزار هکتار بیابان داریم که در امر بیابان‌زدایی کارهای خوبی انجام شده است و در سال‌های اخیر به نتایج ارزنده‌ای رسیده‌ایم.

شریفی در ادامه با اشاره به ریزگردهایی که در استان بوشهر و بعضی استان‌های همجوار رخ می‌دهد اضافه کرد: ریزگردهایی که بعضی اوقات در استان بوشهر به‌وجود می‌آید بحثی بین‌المللی است و از خارج از کشور وارد استان‌های جنوبی می‌شود که الحمدالله دولت در این بخش دست به‌کار شده و امسال شش برابر سال قبل اعتبار در این بخش به استان داده شده و در سطح بین‌الملل هم تلاش‌های خوبی صورت گرفته که امیدواریم به زودی این تلاش‌ها نتیجه دهد.