- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

قرارداد “سگ کشی” در پارس جنوبی!

به گزارش “عسلویه نیوز” یکی از معدود شرکتهای بومی استان در قراردادی کم سابقه با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس موظف شده است تا سگهای ولگرد را شکار کند. با توجه به کثرت حیوانات ولگرد، خصوصا سگها و شغالها که تهدیدی برای سلامت ساکنین و کارکنان به حساب می آیند شرکت مذکور در اقدامی کم سابقه به شکار و ازبین بردن اینگونه حیوانات مبادرت می ورزد. مدیرعامل این شرکت در تشریح فعالیت شرکتش اظهار داشته است: ما برای شکار این نوع حیوانات از طعمه هایی که غالبا گوشت مرغ و یا گوشت قرمز هستند استفاده می کنیم که قبلا به نوعی سم مخصوص آغشته شده اند.

این شرکت همچنین از حضور ناظرین اداره ایمنی منطقه ویژه و بازرسان مخصوص حفاظت محیط زیست در هنگام شکارها خبر داده و افزوده است: سم هایی که به طعمه ها افزوده می شود سریعا در یک فاصله ۱۰ دقیقه ای عمل می نماید که پس از آن لاشه های این حیوانات را به محلی مخصوص برده و در حضور بازرسان بهداشت و محیط زیست با موادی نظیر آهک معدوم و مدفون می نماییم. وی با بیان اینکه این مشکل یکی از عمده ترین مشکلات شهرهای ما است گفته است: برخی شهرداری های استان از این اقدام شرکت ما استقبال کرده و خواهان بستن قرارداد با ما هستند.

شرکت فوق برای این کار از ۸ تا ۱۰ نفر نیرو استفاده می کند که حقوق آنها را بصورت قلاده ای و با قیمت هر قلاده ۵۰۰۰ تومان پرداخت می نماید.

مدیرعامل این شرکت در پاسخ به این سوال که آیا از بین بردن حیوانات از سوی محیط زیست مورد اتقاد واقع نشده است اعلام کرد: اینگونه نیست بلکه آنها در این زمینه با ما همکاری نزدیک دارند و بدون هماهنگی با آنها کاری صورت نمی گیرد و این کار نیز در جهت رفاه مردم انجام می پذیرد. این پیمانکار منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از مشورت یک کارشناس جهاد کشاورزی و یک پزشک نیز بهره می جوید.

گفتنی است معدود پیمانکاران بومی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بر خلاف شرکتهای غیر بومی که پروژه های کلان فنی را اجرا می‌نمایند، بیشتر به کارهای خدماتی از قبیل، نگهداری فضای سبز، رستورانها، جمع آوری زباله ها و جدیدا همانگونه که گفته شد شکار سگ ها مشغول هستند.