نماینده هرمزگان اتصال استان فارس به دریا را تکذیب کرد
تاريخ ارسال خبر : 14 سپتامبر 2013 | ساعت 14:29 | کد خبر: 28321 | sv53 | چاپ این مطلب

نماینده مردم پارسیان، بستک، بندرلنگه و بندرخمیر در مجلس گفت: تا کنون هیچگونه مصوبه‌ای جهت جداسازی بخشی از شهرستان پارسیان و الحاق آن به استان فارس نداشته‌ایم.

به گزارش سوک احمد جباری در گفتگو با مهر در مورد انتشار خبری مبنی‌بر الحاق ۳۷ کیلومتر از مرز میان لامرد و هرمزگان به استان فارس جهت بهره‌مندی این استان از دریا بیان داشت: این موضوع از زمان دولت کارگزاران، اصلاحات و تا دولت نهم و دهم توسط نمایندگان استان فارس پیگیری می‌شد و موضوع تازه‌ای نیست.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان هرمزگان هیچگونه مصوبه‌ای در این مورد دریافت نکرده است، اظهارداشت: خداوند به هر استانی موهبتی اعطا کرده است و نباید با رفتارهای سیاسی و تفکرات غیر اصولی موجب تنش و ایجاد التهابات سیاسی و مذهبی در مناطق مختلف کشور شد.

جباری با اشاره به دیدار اعضای مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با دکتر روحانی رئیس جمهور و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، تصریح کرد: موضوع الحاق و انتزاع بخش هایی از استانها در هفته‌های اخیر توسط نمایندگان استان هرمزگان پیگیری شد و رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور نسبت به این موضوع و مصوبه ابراز بی اطلاعی کرده اند.

وی با اظهار اینکه هیچگونه مصوبه‌ای برای الحاق و انتزاع بخش‌های از هرمزگان وجود ندارد، عنوان کرد: دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران اعلام کردند هیچگونه مصوبه‌ای با موضوعیت الحاق و انتزاع بخشی از استان هرمزگان به شورای عالی امنیت ملی نیامده است.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری استان‌های همجوار در هرمزگان استقبال خواهیم کرد، افزود: تنها مصوبه‌ای با موضوعیت سرمایه گذاری و بهره گیری استانهای همجوار از ظرفیت‌های همدیگر به دولت و شورای عالی امنیت ملی ارائه شده‌است. در این مصوبه استانها می‌توانند در حوزه های مختلف با توجه به نیاز خود و ظرفیت های موجود در استانهای همجوار سرمایه گذاری کنند. فارسی ها به جای طرح اینگونه مسائل غیرکارشناسی می توانند با سرمایه گذاری در هرمزگان از ظرفیت های موجود استفاده کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه طرح و پیشنهادی مبنی‌بر الحاق و انتزاع بخشهایی از برخی از استان‌ها در اواخر دولت احمدی نژاد از سوی وزارت کشوربه هیئت دولت ارسال شد ولی تا کنون این مصوبه به تایید نرسیده است.

جباری در ادامه با اشاره به جلسه‌ای که مهر ماه امسال نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس با معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور خواهند داشت، افزود: در این جلسه هم موضوع را به طور جد پیگیری خواهیم کرد و اطمینان خواهم داد موضوع جداسازی با شرایطی که عنوان شده محقق نخواهد شد.

وی مطرح کرد: در گذشته نمایندگان استان فارس تقاضای الحاق ۳۰ کیلومتر از منطقه بدون سکنه حد وسط استانهای بوشهر و هرمزگان را داشتند که با مخالفت جدی نمایندگان استانهای هرمزگان و بوشهر روبرو شد.

وی با اظهار اینکه فردی که در استان فارس این موضوع را بیان کرده در جایگاهی برای طرح این موضوعات نیست، خاطرنشان کرد: این موضوع را از طریق وزارت کشور و معاون اول رئیس جمهور پیگیری خواهیم کرد. زیرا طرح اینگونه مسائل در فضای کنونی جامعه قابل درک و به صلاح نیست.

به گزارش مهر، پیش از این هم نمایندگان استان فارس در گفتگوهایی موضوع الحاق بخشی از شهرستان پارسیان به فارس را مطرح کرده بودند که با مخالفت و واکنش نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس روبرو شده بودند


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ