کاشت آلوئه‌ورا در میان نخیلات آبپخش
تاريخ ارسال خبر : 14 سپتامبر 2013 | ساعت 15:50 | کد خبر: 28338 | sv51 | چاپ این مطلب

به گزارش “عسلویه نیوز” غلامرضا وفایی صبح امروز در نشست با کشاورزان منطقه آبپخش اظهار داشت: توسعه کشاورزی اولویت مهمی است که در منطقه به آن توجه داریم و کشاورزان در این زمینه می‌توانند نقشی موثر و اساسی ایفا کنند.

وی افزود: کشاورزان باید اعتماد به نفس خویش را افزایش دهند و به این طریق در راستای رفع مشکلات و کمبودهای پیش روی خود گام بردارند.

بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: گسترش تعاونی‌های تولیدی رویکردی مهم در راستای رفع مشکلات کشاورزان است و زمینه افزایش سطح خدمات به این قشر را فراهم کرده است.

وفایی بیان داشت: در منطقه آبپخش باید بر اساس یک برنامه مدون و زمان‌بندی برای تاسیس تعاونی‌های تولید و در نهایت ایجاد اتحادیه تولیدکنندگان خرما گام برداریم.

ضرورت اجرای مکانیزاسیون کشاورزی در آبپخش

وی اضافه کرد: استفاده دقیق از فرصت و توسعه سیستم‌های مکانیزاسیون در بخش کشاورزی از اولویت‌های مهمی است که در صنعت کشاورزی آبپخش باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول اذعان داشت: بخشی از عقب‌ماندگی و ضعف کشاورزی در آبپخش به دلیل استفاده از شیوه‌های سنتی است و با توسعه سیستم مکانیزاسیون می‌توانیم هزینه‌های تولید را کاهش و سودآوری صنعت کشاورزی را افزایش دهیم.

بخشدار آبپخش عنوان کرد: با توجه به نقش برجسته کشاورزی در منطقه جلسات مرتبط با موضوع کشاورزی نباید فرمایشی باشد و باید خروجی آنها بخشی از دغدغه‌ها و نیازهای کشاورزان را برطرف کند.

وفایی ابراز داشت: آبیاری از مسائل مهم در صنعت کشاورزی است که در جلسات طولانی به بررسی ابعاد و زوایای این موضوع پرداختیم و در قالب اجرای طرح سامان‌دهی و افزایش بهره‌وری آب کشاورزی سعی در بهبود این وضعیت داشتیم که به‌دلیل برخی خلاُهای موجود به نتیجه مطلوب در این زمینه نرسیدیم.

وی افزود: امیدواریم با شکل‌گیری تعاونی‌های تولید در منطقه آبپخش و تشکیل کمیته آب‌بران در این تعاونی‌ها در آینده نزدیک کشاورزان و باغداران مدیریت آب کشاورزی منطقه را به عهده بگیرند.

وفایی متذکر شد: مدیریت آب و جلوگیری از هدررفت منابع ارزشمند آبی رویکرد مهمی است که در شکل‌گیری تعاونی‌های تولید کشاورزی و تعاونی‌های آب‌بران باید مورد توجه قرار بگیرد.

کاشت آلوئه‌ورا در میان نخیلات آبپخش/تاسیس ۷ تعاونی تولید در منطقه آبپخش

بخشدار آبپخش گفت: استفاده بهینه از منابع موجود در منطقه موضوع مساله حائز اهمیتی است که توجه به آن افزایش سودآوری صنعت کشاورزی در منطقه را به‌دنبال خواهد داشت.

وفایی اظهار داشت: بر اساس اظهار نظر کارشناسان کشاورزی در اراضی میان نخیلات امکان کاشت گیاه آلوئه‌ورا وجود دارد و توجه به این موضوع به بهبود وضعیت معیشتی مردم منجر می‌شود.

وی افزود: با توجه به وجود صنایع تبدیلی گیاه آلوئه‌ورا در آبپخش، کاشت این گیاه برای نخلداران و کشاورزان منطقه صرفه اقتصادی و سودآوری خوبی خواهد داشت.

وفایی عنوان کرد: تاسیس هفت تعاونی تولید کشاورزی در منطقه آبپخش اولویتی است که جهاد کشاورزی آبپخش باید به آن توجه داشته باشد و در بازه زمانی دو ماهه زمینه تحقق این امر را فراهم آورد.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ