- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

خرما به صورت تضمینی با قیمت ۱۱ هزار ریال از نخلداران خریداری می‌شود

“عسلویه نیوز” رئیس فراکسیون نخل وخرمای مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: خرما به صورت تضمینی با قیمت ۱۱ هزار ریال از نخلداران خریداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اظهار داشت: در سال گذشته برخی از کشاورزان با مشکلاتی برای فروش محصول خرمای خود روبرو بودند که پیگیری‌های بسیار زیادی را برای حل مشکلات آنها داشتیم.

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد درادامه گفت : با تلاش‌های صورت گرفته چند مرکز برای خرید خرمای سال گذشته نخلداران مشخص شد و این مهم انجام گرفت که رضایت‌مندی کشاورزان را در پی داشت.
وی به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای خرید تضمینی نخلداران دشتستان در سال جاری خبر داد و بیان داشت: از نیمه دوم مهرماه خرید خرمای نخلداران آغاز می شود که این خرید تا پایان آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.
رئیس فراکسیون نخل و خرمای مجلس شورای اسلامی افزود: قیمت تعیین شده برای خرید خرما از نخلداران ۱۱ هزار ریال اعلام شده است که در صورت افزایش قیمت خرما، مابه‌التفاوت قیمت خرما به نخلداران پرداخت خواهد شد و در صورت کاهش قیمت خرما، همان ۱۱ هزار ریال برای هر کیلو خرما پرداخت خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد اضافه کرد: با تلاش های صورت گرفته، مصوبه هیئت دولت برای این مهم ابلاغ شده است و نخلداران برای فروش محصول خرمای خود دغدغه‌ای نداشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این روال را در سال‌های اینده نیز خواهیم داشت و قیمت‌ها در هر سال تعیین می شود.