- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جلسه شورای اداری بخش عسلویه با حضور سردار کارگر دبیر ستاد غدیر استان تشکیل شد

بخشدار عسلویه: غدیر در اسلام یعنی عدالت ، مبارزه با ظلم ، تکمیل رسالت ، امامت ، ولایت و در نهایت انقلاب اسلامی است و یک تفکر و نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت میکند.
در ابتدا حجه الاسلام و المسلمین گنجی امام جمعه بخش عسلویه با اشاره به اهمیت و جایگاه ولایت بعنوان پایه و اساس دین ، با تبیین آیات و روایات متعدد بر نقش و اهمیت گسترش فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی تاکید و خاطرنشان کرد: غدیر مایه وحدت و افتخاری برای جهان اسلام و هدف خلقت و اکمال دین و اتمام نعمات الهی است. وی با تاکید بر تبیین فضایل و برنامه ریزی جهت شناساندن فضائل و مناقب امیرالمومنین علی (ع) تصریح کرد: باید در معرفی غدیر و شخصیت امیرالمومنین به جوانان و نوجوانان روشنگری کرد و در جهت معرفی و شناخت جایگاه امیر مومنان در جامعه تلاش کرد.
در ادامه عبدالله نادری بخشدار عسلویه ضمن تقبیح و محکوم کردن اقدام موهن و زشت عناصر صهیونیستی در به آتش زدن قرآن کریم و با بیان اینکه این اقدام ضد انسانی و ضد بشری که در سالگرد حادثه یازده سپتامبر بوقوع پیوست نشان دهنده عمق کینه و عداوت آنها با دین مبین اسلام است ، خاطرنشان کرد: حادثه یازده سپتامبر که به گواه اکثر صاحب نظران و افکار عمومی آمریکا کار سرویسهای اطلاعاتی آمریکا و رژیم صیونیستی بود باعث شد هزینه های هنگفتی بر خاورمیانه با حمله به افغانستان ، عراق، لبنان و فلسطین تحمیل و هزاران نفر از افراد بی گناه را به خاک و خون کشیده و سرمایه های کشورهای اسلامی غارت گردد.
وی با اشاره به اینکه از مدتها پیش دشمنان با ابزار تبلیغات و نمایش فیلمهای هالیوودی و جنگ رایانه ای و رسانه ای خود سعی کرده اند از مسلمانان چهره ای خشن ، متحجر ، عقب افتاده و بی رحم و تروریست نشان دهند ، تصریح کرد: امروز با اقدامات ننگین و زشت خود مشخص شد که فراتر از این حرکت کرده و سیاستها و اقداماتشان به علت گسترش موج بیداری اسلامی از اسلام هراسی به اسلام ستیزی تغییر کرده است.
وی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی بویژه سازمانها و نهادهای اسلامی نباید در برابر این اقدام گستاخانه سکوت کنند ، تصریح کرد: این اقدامات قطعاً نشان دهنده استیصال و درماندگی کشورهای غربی در برابر منطق اسلام است.
نادری تاکید کرد: این اقدام زشت و پلید باعث انزجار و نفرت بیشتر از دنیای استکبار و اتحاد و همبستگی و بیداری و بالا بردن بصیرت امت اسلامی خواهد شد.
در ادامه بخشدار عسلویه با اشاره به سیل پاکستان و میزان خسارتها ، آسیبها و آلام وارد شده به ملت محروم و مظلوم پاکستان و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک فوری به سیل زدگان پاکستانی ، حاطر نشان کرد: پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به تمام کشورهای اسلامی بود و باید سخنان و رهنمودهای ایشان را نصب العین خود قرار دهیم و به کمک ملت پاکستان بشتابیم.
وی تصریح کرد: در بخش عسلویه پایگاههایی از طرف جمعیت حلال احمر ، پایگاههای مقاومت بسیج و کمیته امداد آماده جمع آوری کمکهای نقدی و غیر نقدی مردم سخاوتمند هستند.
عبدالله نادری در ادامه سخنانش به مسئله غدیر اشاره و با بیان اینکه واقعه غدیر که در ۱۸ ذیحجه اتفاق افتاد تنها یک حادثه تاریخی نیست ، بلکه یک تفکر است و نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می کرد و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است ، افزود: غدیر در اسلام یعنی عدالت ، مبارزه با ظلم، تکمیل رسالت، کربلا، امامت، ولایت و انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به برنامه ها و سیاست های دشمان در جهت تخریب چهره واقعی دین ، تصریح کرد: دشمن به دنبال اینست که علایق دینی مردم از مسیر اصلی منحرف و بیراهه بکشاند و باید نسبت به این امر حساسیت بیشتری داشته باشیم. وی افزود: امروز پیام غدیر و درسهای فراوان زندگی امیرالمومنین (ع) باید با کار فرهنگی در جامعه گسترش دهیم و کلام و سیره مولا را به مردم نشان دهیم.
وی با تشکر از رئیس و دبیر ستاد غدیر استان در راه اندازی نمایندگی غدیر در بخش ، تصریح کرد: ما افتخار می کنیم که خدمت گذار بنیاد غدیر باشیم و این بنیاد می تواند با انجام برنامه های مناسب و متنوع و دعوت از سخنرانان مطرح ، نقش مهمی در ارتقاء و بسط فرهنگ دینی در بخش ایفا نماید.
بخشدار عسلویه همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از رشادتها و مجاهدتهای رزمندگان و ملت قهرمان ایران اسلامی در ۸ سال جنگ تحمیلی ، تصریح کرد: امروز دشمنان وارد جنگ فرهنگی و نرم با ما شده اند و اعتقادات و ارزشها و باورهای مردم را مورد حمله قرار دادند و باید با رویکردهای فرهنگی به جنگ دشمنان برویم.
وی معرفی الگوهای واقعی به جوانان و نوجوانان را یکی از راهکارهای مهم غلبه بر تهدیدات دشمنان برشمرد و خاطرنشان کرد: فرماندهان جنگ سندهای افتخار ما هستند و باید آنها را به نسل جوان معرفی کنیم و اگر ما میخواهیم انقلاب را بیمه کنیم باید ارزشهای دفاع مقدس را به آنها انتقال دهیم.
بخشدار و رئیس شورای آموزش و پرورش در ادامه به در پیش بودن بازگشایی مدارس اشاره و با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت و ترقی کشور و تربیت مدیران خلاق و کارآمد یک نقش استثنایی و مهم است ، از تمام دستگاههای اجرایی و مردم خواست جهت رفع مشکلات و نواقصات آموزشی به کمک و مساعدت اداره آموزش و پرورش بشتابند.
وی همجنین با تقدیر و تشکر از تمام دستگاهها و ادارات بخش در انجام خدمات رسانی به مردم ، تکمیل پروژه آبرسانی بخش با هزینه ای بالغ بر شش میلیارد تومان ، راه اندازی اداره ثبت احوال و آغاز عملیات آسفالت جاده عسلویه به بساتین از جمله خدمات ارزنده دولت نهم و دهم در جهت خدمات رسانی به مردم منطقه برشمرد.
وی در پایان به طرح هدفمند سازی یارانه ها اشاره و با اعلام اینکه این طرح جراحی بزرگ اقتصادی کشور است و در راستای برقراری عدالت اجتماعی و صرفه جویی منابع است ، خاطرنشان کرد: این طرح قطعاً یک سری مسائل و مشکلات در پی خواهد داشت و باید در برابر آنها صبور و خوش بین بود و افکار عمومی را از محاسن این طرح بزرگ اقتصادی در پیشرفت و توسعه کشور آگاه ساخت.
در ادامه سردار کارگر دبیر ستاد غدیر استان با محکومیت اقدام رذیلانه و وقیحانه مدعیان دفاع از حقوق در هتک حرمت به قرآن کریم ، خاطرنشان کرد: در دنیای معاصر توانمندیهای دین مبین اسلام در حال ظهور و گسترش است و دشمنان این تاثیرگذاری نگران و مضطربند و لذا با انحاء مختلف به مقابله با آنها بپا خاسته اند.
وی جنگ ۳۳ روزه لبنان و ۲۲ روزه غزه را نمونه های بارز توانمندی جبهه اسلام برشمرد و تصریح کرد: امروز دشمنان سعی دارند از روزنه هایی که احتمال آسسب پذیری دارد وارد شوند لذا عقلانیت و مصلحت جامعه اسلامی ایجاب می کند که در برابر ترفندها و توطئه های پیچیده دشمنان هوشیار باشیم.
وی افزود: آنچیزی که باعث مقاومت و سربلندی و پیشرفت جامعه اسلامی می شود انگیزه های معنوی و دینی است.
دبیر ستاد غدیر استان وحدت و انسجام ملی را یک ضرورت جدی و تکلیف شرعی و مطیع و دنباله روی از راه امیرالمومنین را بهترین عامل در جهت تحقق این امر دانست.
در پایان محمود بحرینی به مدت ۲ سال بعنوان مسئول نمایندگی ستاد غدیر بخش عسلویه منصوب گردید.