- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

افتتاح مدرسه شهید درج شهر شنبه با مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار”عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور نیز بیان داشت: امروز دغدغه مشترک مردم با فرزندان ملت و آموزش و پرورش بازسازی فضاهای آموزشی است.نوسازی [1]

محمدحسین ترابی‌زاده افزود: امروز آموزش با مشارکت‌های خیرین به عنوان یکی از سازمان‌های مردم نهاد نقش مهمی در بازسازی مدارس کشور برعهده دارد.

وی ادامه داد: امروز کشور ما در ایمن‌سازی مدارس به نقطه‌ای رسیده است که حتی کشورهای سطح اول دنیا به عنوان تجربیات موفق در زمینه ایمن‌سازی مدارس از ما طلب می‌کنند تا بتوانند در کشورهای خود از آن استفاده کنند.

احمد مرادی مدیر کل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس استان بوشهر ضمن تقدیر از شرکت پتروشیمی پردیس خاطرنشان کرد: مدرسه شهید درج شهر شنبه با مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و  با زیربنای ۷۶۰ متر مربع، ۷۱ متر مربع ساختمان، ۱۵۰۰ متر مربع محوطه‎سازی و ۱۸۱ متر مربع دیوارکشی  که توسط شرکت پتروشیمی پردیس هزینه شده بود به بهره‌برداری رسید.

معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: استانداران سابق و فعلی استان بوشهر اهتمام جدی در بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی داشته‌اند.

شاپور رستمی ادامه داد: همه کارها و وعده‌هایی که داده شده با تاکید سالاری استاندار بوشهر محقق شده است.

وی اذعان داشت: مدیر عامل پتروشیمی پردیس که نسبت به مناطق زلزله‌زده توجه ویِژه‌ای داشته‌اند که امروز نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث زمین چمن مصنوعی در روستای کردلان دشتی متقبل شدند.

رستمی از مهندس مرادی و مجموعه پرتلاش نوسازی مدارس استان بوشهر تقدیر و تشکر نمود.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس در آیین افتتاح مدرسه شهید درج شنبه اظهار داشت: روزانه دو تن و نیم اوره توسط شرکت پتروشیمی پردیس تولید می‌شود.

بهمن زمانی گفت: با افزایش ۵۰ درصدی اوره به وضعیت فعلی در سال جاری، کشور از کود اوره خودکفا و بی‌نیاز خواهد شد.

زمانی ادامه داد: پتروشیمی پردیس عسلویه در زمینه تولید محصولات پتروشیمی در حال حاضر در خاورمیانه اول و در رده سوم جهان قرار دارد.

وی یادآور شد: پتروشیمی پردیس با فرمانداران شهرستان‌های جم، کنگان و عسلویه در ساخت مدارس و فضاهای سبز همکاری خوبی داشته است.

حمید بردستانی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان دشتی در این مراسم از ابلاغ تقدیر و تشکر فرماندار دشتی از مدیر عامل شرکت پتروشیمی پردیس و مدیرکل نوسازی مدارس استان بوشهر اعلام و بیان داشت که از همه کسانی که در بازسازی منازل مسکونی و اداری و آموزشی  بویژه جناب آقای سالاری استاندار محترم بوشهر و حضور ایشان در اولین روز کاری خود به مناطق زلزله زده دشتی  که نشان از اهمیت و پیگیری این موضوع در تسریع روند بازسازی همه جانبه و  اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر که بمحض وقوع زلزله در منطقه حاضر و با عملکرد بسیارخوب و تحویل بموقع تمامی فضاهای آموزشی جهت استفاده دانش آموزان در مهرماه موجب امید به زندگی در مردم زلزله زده شهرستان دشتی گردیدند تشکر نمود.

بردستانی افزود : کار خیرین مدرسه ساز کاری خدایی می باشد و نقش آنها در بین مردم و کمک به دولت نقش بسزایی می باشد که جا دارد از تمامی خیرین حقیقی و حقوقی تقدیر نمود تا بلکه توانسته باشیم گوشه ای از زحمات آنها جبران نمائیم.

حمید بردستانی از هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی که از ۱۹ الی ۲۵ مهرماه با شعار عزم ملی ،تدابیر پیش گیرانه ،افزایش و ایمنی در برابر بلایای طبیعی نامگذاری شده است و اقدامات نوسازی مدارس در طرح تخریب و بازسازی و نوسازی مدارس خود تدبیری پیش گیرانه می باشد که در افزایش ایمنی بسیار موثر بوده و در واقع این نگهداشت سرمایه ملی می باشد.