در غدیر هم اصل ولایت به مردم ابلاغ شد
تاريخ ارسال خبر : 16 سپتامبر 2016 | ساعت 15:10 | کد خبر: 35506 | sv219 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” امام جمعه موقت عسلویه گفت: در غدیر اصل ولایت به مردم ابلاغ شد.%d8%ba%d8%af%db%8c%d8%b1

به گزارش “عسلویه نیوز” شیخ مصطفی بدری در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان عسلویه پس از دعوت به تقوای الهی اظهار داشت: در این دنیای فانی و زودگذر و در محضر پروردگار گناه نکنیم و تقوی پیشه کنیم.

وی با تبریک دهه امامت و ولایت افزود: پیامبر (ص) ۲۳ سال تبلیغ مخلصانه و فداکارانه انجام داد و در آخرین حج خود که حجه‌الوداع بود هزاران نفر از مسلمانان او را همراهی کردند و در راه بازگشت از حج در محل غدیر خم پیامی از جانب خداوند به او ابلاغ شد.

امام جمعه موقت عسلویه با اشاره به حادثه مهم روز غدیر تصریح کرد: چه امر مهمی به پیامبر (ص) ابلاغ شده بود که خداوند فرمود” اگر ابلاغ نکنی رسالتت را انجام نداده‌ای”، در غدیر هم اصل ولایت به مردم ابلاغ شد و هم مصداق معرفی شد و جانشین پیامبر (ص) معرفی شد.

بدری یادآور شد: پیامبر (ص) باید کسی را جانشین خود می‌کرد که لایق باشد و بدون تردید جز قرآن ناطق حضرت علی (ع) هیچ کس لیاقت جانشینی پیامبر (ص) را نداشت.

وی بیان کرد: حضرت علی (ع) از آغاز بعثت در کنار پیامبر (ص) بود و بارها او را وصی و جانشین خود معرفی کرده بود و در روز غدیر همه آمدند بیعت کردند و دست بیعت دادند و تبریک گفتند ولی بعدا پیمان شکنی کردند.

خطیب جمعه عسلویه در خطبه دوم نیز به ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این هفته را تبریک می‌گویم و به روح شهداء به ویژه شهدا شهرستان درود می‌فرستم، این هفته در واقع هفته دلیر مردی‌ها و پایمردی‌های ملت سرافراز ایران اسلامی است.

بدری با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم افزود: اولیاء و مسئولین دست به دست هم بدهند تا تمهیدات لازم به منظور بازگشایی باشکوه مدارس فراهم شود و آموزش و پرورش نیز ضمن گماردن افراد با تجربه در مدیریت مدارس نسبت به انجام امورات مدارس اهتمام جدی داشته باشند.

وی به حادثه تلخ و جانگداز منا اشاره کرد و ابراز داشت: این حادثه تا قیام قیامت در ذهن مردم خواهد ماند، خانه امن الهی توسط آل سعود نا امن شد و مقام معظم رهبری آل سعود را شجره ملعونه دانستند که لیاقت حرمین شریفین ندارد.

خطیب جمعه عسلویه یادآور شد: خباثت آل سعود بر همه آشکار است و خطر آل سعود از رژیم صهیونیستی نیز بیشتر است./فارس


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ