امام جمعه عسلویه:قرآن گنجینه وحی است که سعادت دنیوی و اخروی را به تمام مردم جهان نشان می دهد
تاريخ ارسال خبر : 18 سپتامبر 2010 | ساعت 17:31 | کد خبر: 1353 | sv199 | چاپ این مطلب

نمازعبادی سیاسی جمعه شهر عسلویه در مصلای این شهر به امامت حجه الاسلام و المسلمین گنجی امام جمعه بخش با حضور نمازگزاران عسلویه اقامه شد.
بر پایه این گزارش امام جمعه عسلویه در خطبه اول خود مردم را به سرمایه ارزشمند الهی که قرآن کریم است آگاه و به انجام واجبات آن دعوت نمود.
وی افزود: پیامبر بوسیله این کتاب الهی و مقدس توانست انسانها را هدایت کند و راه رستگاری و سعادت دنیوی و اخروی را به همه آنها نشان دهد و از آن به عنوان کتابی که چراغ ظلمت را نورانی می نماید یاد کرد طوری که پس از رحلتش به امت خود وصیت نمود دو چیز گرانبها و ارزشمند را در بین شما به امانت می گذارم یکی قرآن و دوم عترتم اهل بیتم است.
امام جمعه عسلویه با بیان اینکه راه سعادت مشخص و روشن است خاطرنشان کرد: هر که خواهان رستگاری باشد بایستی از راه قرآن به آن برسد کتابی که آیات آن به روشنایی برای مردم تبیین شده است تا آگاه شوند و به کمال برسند در واقع قرآن گنجینه وحی است که سعادت دنیوی و اخروی را به تمام مردم جهان نشان می دهد.
امام جمعه عسلویه در خطبه دوم و سیاسی خود با تسلیت به ساحت مقدس امام عصر(عج) و روز ۸ شوال و سالروز تخریب بقعه های شریف در بقیع بدست دشمنان اسلام و با اشاره به حملات فرهنگی دشمنان در جهت تخریب و انحراف افکار عمومی مسلمانان جهان تصریح کرد: مردم بایستی تمام برنامه های دشمنان را شناسایی و آگاهی کامل داشته باشند تا بتوانند نقشه های شوم آنان را خنثی نمایند زیرا در عصری قرار داریم که دشمنان اسلام نه به مقدسات الهی رحم میکنند و نه به حقوق بشر ارزشی قائل هستند چرا که اگر ایطور بود به یک و نیم میلیارد مسلمان با به آتش کشیدن کتاب مقدس توهین نمی شد.
حجه الاسلام گنجی با اشاره به سکوت اعراب در برابر توهین دشمنان به قرآن کریم تصریح کرد: لازم و واجب بود که کشورهای عربی که خود را خادم الحرمین میدانند این جنایت قبیحانه و زشت را محکوم نمایند اما در کمال تعجب سکوت اختیار کردند.
وی افزود: ملت ایران و بویژه مردم عسلویه انزجار خود را از کسانی که این مصیبت را به بار آوردند با شعارهای کوبنده خود محکوم می نمایند.
امام جمعه عسلویه در ادامه خطبه های خود با تبریک بمناسبت بازگشایی مدارس و با اشاره به مشکلات موجود در سر راه اداره آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مسئولین بایستی همت ها را بیشتر نمایند و مشکلات مدارس و معلمین را به حد اقل برسانند و در این راه نیز مردم پشتیبانی نمایند تا معلمان در تربیت نیروی انسانی لایق که نیاز جامعه اسلامی است کوشا باشند.
حجه الاسلام گنجی در پایان خطبه های خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ۸ سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام در آن برهه از زمان به این فکر بودند که با مهره دست نشانده خود می توانند به این خاک مقدس تجاوز و آن را تصرف نمایند اما از این غافل بودند که با ملتی هوشیار و وظیفه شناس از زن و مرد و با وحدت کلمه و ایمان به خدا مواجه میشوند و نتیجه آن شکست تاریخی را برای خود به ارمغان می آورند که جا دارد راه شهیدان و روحیه شهادت طلبی آنها را به جوانان نشان دهیم تا بدانند که این سرزمین حاصل خون این شهیدان است و راه آنان را ادامه دهند که اگر اینکار صورت گرفت در واقع ما انقلاب را توسط جوانان بیمه نموده ایم.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ