راه‌اندازی بزرگ‌ترین واحد تولیدکننده اتیلن جهان در عسلویه
تاريخ ارسال خبر : 18 سپتامبر 2011 | ساعت 1:26 | کد خبر: 6580 | sv168 | چاپ این مطلب

سید‌مهدی هاشمی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران در پارس جنوبی اظهار کرد: پتروشیمی ایران در سال‌های گذشته در مسیر رشد و پیشرفت قرار داشته به ویژه در سال جهاد اقتصادی شاهد رشد خوبی در این عرصه هستیم.
وی افزود: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در صنعت نفت است به ویژه در حوزه پتروشیمی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.
رئیس مجتمع پتروشیمی کاویان از بهره‌برداری از فاز نخست پتروشیمی کاویان در دهه فجر امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: مجتمع کاویان به دو قسمت کاویان ۱ و ۲ تقسیم می‌شود که هم‌اکنون کاویان ۱ در مرحله بهره‌برداری به سر می‌برد و در بهمن ماه سال جاری به بهره‌برداری کامل می‌رسد و کاویان ۲ نیز در اردیبهشت سال ۹۱ بهره‌برداری می‌شود و این دو واحد هم‌اکنون بیش از ۹۱ درصد پیشرفت داشته است.
هاشمی تصریح کرد: پیمانکاران این مجتمع پتروشیمی شرکت‌های رامکو و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا است که با همکاری شرکت‌های داخلی و خارجی این مجتمع را راه‌اندازی می‌کنند.
وی با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست مجتمع پتروشیمی کاویان به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدکننده اتیلن جهان در بهمن ماه سال جاری، گفت: فاز دوم این مجتمع پتروشیمیایی هم با فاصله سه ماهه تا بهار سال آینده در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
این مسئول عنوان کرد: پتروشیمی کاویان با دریافت ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تن در سال اتان، توان تولید سالانه ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تن اتیلن را دارد.
هاشمی اضافه کرد: این واحد پتروشیمی نیازمند ۲ هزار و ۵۸۰ هزار تن در سال اتان به عنوان خوراک است که این خوراک از فازهای پارس جنوبی تامین می‌شود و در نهایت ۲ هزار و ۱۸۰ هزار تن اتیلن در سال تولید می‌کند.
وی تصریح کرد: این واحد با تولید ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تن اتیلن و تامین خوراک خط اتیلن غرب و واحدهایی همچون پتروشیمی باختر، بزرگ‌ترین تولید‌کننده اتیلن خواهد بود.
رئیس مجتمع پتروشیمی کاویان ابراز کرد: در حال حاضر فاز نخست پتروشیمی کاویان در مرحله پیش ‌‌راه‌اندازی قرار دارد و هم‌اکنون تمام تجهیزات این مجتمع پتروشیمیایی نصب شده و گروه بهره‌بردار نیز مستقر شده‌اند.
هاشمی با بیان اینکه ۶۶ شرکت داخلی و حدود هفت شرکت خارجی قطعات و تجهیزات مورد نیاز این پتروشیمی را تامین کرده‌اند، اظهار کرد: اگر چه به‌ دلیل تحریم‌های دوم، ورود قطعات به کشور با تاخیر روبه‌رو بود ولی هم‌اکنون کل قطعات خارجی وارد سایت شده است.
وی افزود: پتروشیمی کاویان یکی از مجتمع‌های پتروشیمی است که محصول تولیدی آن در خط اتیلن تزریق و مورد استفاده دیگر پتروشیمی‌ها قرار می‌گیرد.
هاشمی تصریح کرد: در سال جهاد اقتصادی همه باید دست به دست هم بدهیم و در راستای رشد و توسعه صنعت پتروشیمی گام برداریم.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ