- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

طرح دو فوریتی اصلاح قانون انتخابات برای «خرداد۹۲» نیست

سخنگوی کمیسیون شوراها با بیان اینکه در صورت تصویب نهایی طرح اصلاح قانون انتخابات در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون شوراها، طرح روز چهارشنبه به هئیت رئیسه ارائه می‌شود گفت: این طرح به هیچ عنوان شامل انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ نخواهد شد.

خبرگزاری فارس: طرح دو فوریتی اصلاح قانون انتخابات برای «خرداد92» نیست

حجت‌الاسلام دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم مهریز و سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بررسی طرح ۲ فوریتی اصلاح قانون انتخابات در جلسه فردا(سه‌شنبه) این کمیسیون، گفت: این طرح، یک طرح کلی درباره انتخابات در ایران است و اصل قانون انتخابات را در تمامی ابعاد مورد بررسی قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه « انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری که قرار است ۲۴ خرداد ۹۲ برگزار شود، شامل طرح اصلاح قانون انتخابات نخواهد شد و این طرح هیچ ارتباطی به انتخابات خرداد ۹۲ ندارد»، گفت: در صورتی که طرح اصلاح قانون انتخابات روز سه‌شنبه در  کمیسیون تصویب شود، طرح را برای بررسی فوریت، روز چهارشنبه به هیئت رئیسه مجلس ارائه خواهیم کرد. 

 

وی افزود: این طرح بسیار کلی است و بررسی آن در مجلس مدت زمان زیادی طول خواهد کشید؛ ممکن است نمایندگان به فوریت آن رای ندهند که در این صورت طرح بعد از انتخابات آتی در صحن علنی بررسی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: مباحث مربوط به وضعیت سنی و نحوه تبلیغات نامزدهای انتخابات از جمله مواردی است که در طرح اصلاح قانون انتخابات مورد بررسی قرار گرفته است.

زارع زاده در پایان با تاکید بر اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات یک طرح ملی و بزرگ است که نیاز به بررسی دقیق و کارشناسی دارد، گفت: با توجه به اینکه چند ماه بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری باقی‌نمانده، ممکن است این طرح حتی تا قبل از انتخابات نیز به تصویب نرسد و البته اگر تصویب هم شود انتخابات خرداد۹۲ را شامل نخواهد شد.